Minecraft - 1.21.60 (Bedrock)

Minecraft - 1.21.60 (Bedrock)

 Minecraft - 1.21.60 (Bedrock)


Sıkı durun, çünkü bu değişiklik günlüğü tam bir domuz işi! Bir sürü hatayı düzeltmekle kalmadık, aynı zamanda deneysel geçişte de birçok özellik mevcut. Üst Dünya'ya koşan iki yeni domuz çeşidiyle tanışın, ağaçlardan yaprak düşürün ve eve dönüş yolunuzu daha kolay bulabilmeniz için mıknatıs taşı için daha basit bir tarif edinin. Bunları denemek için Drop 1 2025 deneysel geçişini etkinleştirmeniz yeterli!

Oyun hakkındaki düşünceleriniz yeni güncellemeleri şekillendirmeye devam ediyor, bu yüzden lütfen bugs.mojang.com adresinden yeni hataları oylayın ve bildirin ve feedback.minecraft.net adresinden bize geri bildirimlerinizi bırakın .

Deneysel Özellikler

  • Bir sonraki oyun düşürme güncellemesi için yeni bir deneysel geçiş düğmesi var! Geliştirme aşamasında olan bu özellikleri test etmek için etkinleştirmeniz gerekecek. Bu güncellemeler hakkındaki düşüncelerinizi duymak isteriz, bu yüzden lütfen geri bildirimlerinizi aka.ms/mcgamedropfeedback adresinden bize bildirin ve hataları bugs.mojang.com adresine bildirin !

Domuz Varyantları

  • İki yeni Domuz çeşidi eklendi - Sıcak Domuz ve Soğuk Domuz!
  • Bunların kendilerine özgü benzersiz dokuları ve geometrileri vardır, ancak ayrı bir yumurtlama yumurtası yoktur
  • Bunlar farklı biyomlarda ortaya çıkacak ve biyomların birbirinden daha farklı hissettirmesini sağlayacak:

'Soğuk Biyomlar'

  • Bu Biyomlar artık soğuk varyantlarını ortaya çıkarıyor:
    • Yaşlı Çam Taygası
    • Eski Büyüme Ladin Taygası
    • Tayga
    • Karlı Tayga
    • Rüzgarlı Tepeler
    • Rüzgarlı Çakıllı Tepeler
    • Rüzgarlı Orman

'Sıcak Biyomlar'

  • Bu Biyomlar artık sıcak varyantları ortaya çıkarıyor:

'Ilıman Biyomlar'

  • Bu biyomlarda daha önce olduğu gibi aynı domuzlar ortaya çıkıyor. Hiçbir değişiklik yok.
    • Orman
    • Çiçek Ormanı
    • Huş Ormanı
    • Eski Büyüme Huş Ormanı
    • Karanlık Orman
    • Bataklık

Yeni Yaprak Parçacıkları

  • Tüm Yaprak blokları artık düşen yaprak parçacıkları yayıyor. Bu değişiklikten etkilenen bloklar şunlardır:

    • Meşe Yaprakları
    • Orman Yaprakları
    • Akasya Yaprakları
    • Koyu Meşe Yaprakları
    • Ladin Yaprakları
    • Mangrov Yaprakları
    • Huş Ağacı Yaprakları
    • Azalea Yaprakları
    • Çiçekli Azalea Yaprakları
  • Bu güncellemeden önce iki blok düşen yaprak parçacıkları yayıyordu. Daha önce olduğu gibi çalışmaya devam edecekler:

    • Kiraz Yaprakları
    • Soluk Meşe Yaprakları

Mıknatıs Taşı Değişiklikleri

  • Mıknatıs Taşı artık 8 Yontulmuş Taş Blokla çevrili 1 Demir Külçeden üretiliyor
  • Oyuncu Demir Külçe veya Mıknatıs Taşı elde ettiğinde üretim tarifi açılır.
  • Mıknatıs taşları artık Üst Dünya veya Alt Dünya'daki Yıkık Portallarda ganimet olarak bulunabiliyor.

Özellikler ve Hata Düzeltmeleri

Erişilebilirlik

  • Realms plan seçme ekranına, oyuncunun belirli bir plan hakkında daha fazla bilgi almak için "satın al" düğmesinin altına gidebileceğini bildiren bir anlatım eklendi.

Başarılar

  • Canavar Avcısı başarısı artık, üzerinde Gıcırdayan Kalp varken onu yok ederek açılabilir.

Ses

  • Oyundan Pale Garden biyomundan çıkıldığında müzik sesi artık normale dönüyor ( MCPE-188766 )

Biyomlar

Bloklar

  • Bazı durumlarda hareketli bloklar ve yaratıklar arasındaki çarpışma tespiti biraz iyileştirildi

  • Sculk Sensörleri artık Gıcırdayan Kalp ( MCPE-188260 ) tarafından yerleştirilen Reçine Kümelerini algılıyor

  • Çeşitli bitki bloklarının yüzlerinin Java'ya göre farklı şekilde görüntülenmesi düzeltildi ( MCPE-40646 )

    • Tüm fidanlar
    • Kısa Ot
    • Ölü çalı
    • Kızıl Kökler
    • Çarpık Kökler
    • Haşhaş
    • Mavi Orkide
    • Allium
    • Azure Bluet
    • Tüm Laleler
    • Öküz Gözü Papatyası
    • Peygamber çiçeği
    • Vadi Zambağı
    • Karahindiba
    • Kırmızı ve Kahverengi Mantarlar
    • Havuçlar
    • Solmuş Gül
    • Açık ve Kapalı Göz Çiçeği
    • Meşale çiçeği
    • Tatlı Meyve Çalısı
    • Leylak
    • Uzun Otlar
    • Lage Eğreltiotu
    • Gül çalısı
    • Şakayık
  • Mangrov Yaprakları, "Süslü Yapraklar" seçeneği devre dışı bırakılmış Oyuncular tarafından tutulduğunda artık siyah pikseller göstermiyor ( MCPE-156469 )

  • Meşale Çiçekleri, Sürahi Bitkileri, Açık Göz Çiçekleri ve Kapalı Göz Çiçekleri artık yakındaki bir Fidanın Arı Kovanı olan bir ağaca dönüşme olasılığını artırıyor

  • Bir blok varlığının yok edildiği bir parçaya geri ışınlanırken oluşabilecek bir çökme düzeltildi ( MCPE-178461 )

  • Nilüfer yaprakları artık uzaktan bakıldığında titremiyor ( MCPE-91452 )

  • Uzaktan bakıldığında ayçiçekleri artık titremiyor ( MCPE-122695 ) ( MCPE-102412 )

  • Çit Kapısı blokları, "minecraft:direction" yerine "minecraft:cardinal_direction" durumunu kullanır. Dize değerlerini ("kuzey, güney, doğu, batı") kullanır.

  • Kemik Unu kullanılarak Yosun Blokları veya Soluk Yosun Blokları üzerine yerleştirilen Uzun Çim Blokları artık yalnızca alt yarısını göstermiyor ( MCPE-188789 )

  • BlockActor verisi olmayan Crafter artık çökmeye neden olmuyor ( MCPE-188674 )

  • Kemik Unu artık tek Koyu Meşe veya Soluk Meşe Fidanlarında kullanılamaz ( MCPE-187564 )

  • Soluk Meşe Yaprakları ve Soluk Meşe Fidanı'nın harita rengi, oyundaki gerçek renklerine daha iyi uyacak şekilde güncellendi

  • Gıcırdayan Kalp artık geçerli bir yapılandırmada olduğunda ancak gündüz vakti olduğu için Gıcırdayan bir kalp oluşturamadığında ek bir duruma sahip

  • Göz çiçekleri artık ay doğmaya başladığında açılıyor ve ay tamamen battığında kapanıyor

  • Büyük Dripleaf blokları artık Soluk Yosun bloklarının üzerine yerleştirilemeyecek

  • Gıcırdayan bir Kalbi yok ederken meydana gelebilecek bir çökme düzeltildi

  • Canavar üretme bloğunun altındaki çimen bloğuyla ilgili işleme sorunu düzeltildi ( MCPE-188809 )

  • Bir Oyuncu artık gizlice hareket etmek zorunda kalmadan Demir Kapılar ve Demir Tuzak Kapılar üzerine blok yerleştirebilir ( MCPE-19129 )

  • Açık ve Kapalı Göz Çiçekleri artık 1.21.50'ye güncellenmemiş dünyalar için Yaratıcı Envanter'de görünmüyor ( MCPE-189030 )

  • Redstone destekli Damlalık ve Dağıtıcıların sabit tetikleme oranı ( MCPE-189895 )

  • Magma veya Ruh Kumu'na yerleştirilen su artık tekrar akacak ( MCPE-189889 )

Bakır ampul

  • Exposed Copper Bulb'un Lit Powered dokusu güncellendi ( MCPE-177105 )

Oyun Oynanışı

  • Teknenin ikinci yolcusu artık batı yönüne dönerken büyük kamera seğirmeleri yaşamayacak.

  • The End'den Overworld'e giderken yaratıkların 32767 yüksekliğine ışınlanmasına neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-157125 )

  • Sürünerek bir dünyaya giren oyuncuların bazen boğulma hasarı alması sorunu düzeltildi ( MCPE-185676 )

  • Oyuncular artık uyurken yatağın üzerinde uçmuyor

Duraklatma Özelliği

  • Duraklatma işlevi şimdilik yalnızca Beta ve Önizleme sürümlerinde mevcut olacak. Bedrock'ta duraklatma özelliğinden çok memnun olduğunuzu biliyoruz. Ancak, bu özelliği size sunmadan önce mükemmelleştirmek için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Size mümkün olan en iyi deneyimi sunmak için çalışırken gösterdiğiniz sabır ve anlayış için teşekkür ederiz.

Genel

  • Dünya yumurtlama noktası algoritması iyileştirildi, böylece dünyanın kökeninden uzak ancak iyi biyomlara sahip yerler, kökene yakın ancak gerçekten kötü yerlere tercih ediliyor ( MCPE-120237 )

  • Küfür Filtreleme Geçişi. Windows'ta yeni bir "Küfür Filtreleme" ayarı sunuyoruz. Açıkken, sohbet de dahil olmak üzere tüm metin içerikleri her zamanki gibi çalışacak; küfürler sizin ve diğerlerinin erişimine kapatılacak. Kapalıyken ise, bazı potansiyel olarak zararlı içerikler hariç çoğu küfür, sizin ve bu geçişi kapatan diğer herkesin erişimine kapatılacak. Bu ayar, tüm oyuncular için varsayılan olarak açıktır ve çocuk hesapları veya oturum açmamış oyuncular için değiştirilemez. "Genel" altındaki Ayarlar'dan kapatabilirsiniz.

  • Pistonlar, Yapışkan Pistonlar, Damlalıklar ve Dağıtıcılar artık üretim sırasında tarif kitabında tekrar görünüyor

Grafiksel

  • Ekranın düşük Y koordinatlarındaki koyu kenarlar artık aniden ortaya çıkmak yerine kademeli olarak kayboluyor ( MCPE-121983 )

  • Yeşillik ve çimen oluşturma için renk veya palet seçimini kontrol etmek amacıyla client_biome JSON dosyalarında 'minecraft:foliage_appearance' ve 'minecraft:grass_appearance' bileşenlerine yönelik destek eklendi

Öğeler

  • Açık Paket dokuları güncellendi, böylece artık eksik bir dize pikseli olmayacak ( MCPE-188355 )

  • Reçine Tuğlaları artık Woodland Mansion sandıklarında bulunmuyor ( MCPE-188234 )

  • Reçine Kümesini Reçine Tuğlalarına eritmek için verilen XP ödülü 0,3'ten 0,1'e düşürüldü

Ganimet Tabloları

  • Oyuncu kimliğini içermeyen bir yumurtlama yumurtasına sahip varlık yağma tabloları, minecraft:instant_despawn bileşeni aracılığıyla yok edildiğinde artık geçersiz bir yumurtlama yumurtası düşürmeyecek.

Çeteler

  • Gıcırdayan Kalpleri komutlar aracılığıyla zorla devre dışı bırakılırsa artık gıcırtılar parçalanıyor

  • Gıcırtılar artık diğer düşman yaratıklar gibi kalıcı, yani kaydet/yükle sırasında kaybolmayacaklar

  • Gıcırtı artık şiddetlendiğinde ortam sesleri çalmıyor, yalnızca boştayken

  • Bir Gıcırdama'nın gözleri artık görünmez olsa bile, bir hedefi olduğu sürece görüntüleniyor ( MCPE-188259 )

  • Gıcırdayan Kalplerden kaynaklanan gıcırtılar artık dünya yeniden yüklendiğinde de devam edecek ( MCPE-188352 )

  • Creaking'in gözleri artık onu ortaya çıkaran Creaking Heart yok edildiğinde düzgün bir şekilde titriyor

  • Gıcırtılar artık vurulduktan sonra sallanırken titreşim yayıyor

  • Gıcırtılar artık Kar Katmanlarında ortaya çıkıyor ( MCPE-187368 )

  • Gıcırdayan Kalp tarafından oluşturulan Gıcırtılar artık isim etiketiyle etiketlenebiliyor ve böylece gün içinde ortadan kaybolmaları önleniyor

    • Gıcırdayan Kalplerini yok etmek bile onların parçalanmasına neden olacak
    • Gün içinde gıcırdayan bir isme çarpmak parçacık izi bırakacaktır, ancak reçine izi oluşmaz
  • Gıcırtı artık ay doğmaya başladığında ortaya çıkabiliyor ve ay tamamen battığında parçalanabiliyor

  • Squid'in hareketine uyum sağlayacak şekilde dönmesini engelleyen sorun düzeltildi

  • Enderman'ın tekne ve mayın arabalarına binerken ışınlanmasını engelleyen bir sorun düzeltildi ( MCPE-31761 )

Magma Küpü

  • Yeni Magma Küpü modeli ve dokusu artık yalnızca bunları açıkça geçersiz kılan Kaynak Paketleri tarafından kullanılıyor, çünkü orijinal varlıklardan farklılaştırılmak üzere yeniden adlandırıldılar ( MCPE-188547 )

    • Bu değişiklik 1.21.50 sürümünden itibaren geriye dönüktür

Üreme

  • Uyumlu yün renklerine sahip koyun yetiştirmek artık Yavru Koyunlara renklerin bir karışımını veriyor ( MCPE-19862 )

  • Üreyen Kurtlar artık ebeveynlerin yaka renklerinden birine sahip yavrular üretiyor veya renkler uyumluysa ebeveynlerin yaka renklerinin bir karışımını üretiyor

  • Uyumlu tasma renklerine sahip üreme kedileri artık bebek kediye renklerin karışımından oluşan bir tasma veriyor ( MCPE-188187 )

Diyarlar

  • Realms Stories'deki oyuncu profil resimleri artık daha güvenilir bir şekilde yüklenecek

  • Kullanıcıların bazen bir davet kodu kullandıktan sonra bir Realm'e yeniden katılamamasına neden olan sorun düzeltildi

  • Oyun Ekranında Arkadaşlar Sekmesi, bir katılabilir Arkadaşlar dünyasını, eğer bir katılabilir Diyar değilse ve bir diyar dünyasıysa gizler

  • Oyuncu izinlerinin, Realm Yönet sekmesinden çıkıldıktan sonra önceki duruma dönmesine neden olan sorun düzeltildi.

  • Yeni oyun ekranının Diyarlar Sekmesinde, diyarın geçerli bir oyun moduna sahip bir dünyası olsa bile oyun modunun Bilinmeyen olarak göründüğü sorun düzeltildi

  • Yeni Oynatma ekranından kullanıcılar artık hesabın gizlilik ayarlarında çok oyunculu erişim devre dışı bırakılmış olsa bile, parçası oldukları Realms Hikayelerine erişebilecekler

  • Yakın zamanda (bu istemci güncellemesinden önce) perde arkasında birkaç hizmet değişikliği yayınladık. Birkaç haftadır yayında oldukları için bunları zaten deneyimlemiş olabilirsiniz:

    • Kalıcı oyun ayarları: /gamerule kullanılarak yapılan değişiklikler, bir dünya boşaltıldığında/yeniden yüklendiğinde kalıcı olmuyor ( REALMS-10030 )

      • Artık oyun içinde slash komutlarıyla yapılan oyun ayarları güncellemelerini düzgün bir şekilde kalıcı hale getiriyoruz.

      • Realms Edit World ve oyun içi duraklatma menüsü ayar ekranlarında, oyun içi kesme komutlarıyla ayarlanan ayarların düzgün görüntülenmemesine ve bu ekranlarda yapılan değişikliklerin düzgün kaydedilmemesine neden olan bir hata olduğunu unutmayın. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız, oyun içi kesme komutlarını tekrar çalıştırmanız yeterlidir.

      • Kullanıcı arayüzü hatası için bir çözüm üzerinde çalışıyoruz ve yakında düzeltilmesini bekliyoruz.

    • Sunucu barındırma bölgesi tahsisi: Realm'lerin veri merkezi bölgelerine nasıl atanacağını iyileştirmek için perde arkasında çalışıyoruz. Şu anda bu geliştirmeleri yalnızca belirli bir oyuncu grubu için test ediyoruz ve olumsuz yan etkileri olmadığından emin oluyoruz. Şimdiye kadar, bu değişiklik ağ gecikmesini önemli ölçüde azalttı ve bu oyuncuların Realm'lerine bağlanmasını iyileştirdi. Değişikliği tüm Realm'lere yaydığımızda yakında bu konuda çok daha fazla bilgi paylaşacağız. Gözünüz açık olsun!

Tarifler

  • Şekilli tarifleri ayrıştırırken hiçbir tuş desen karakterlerinden herhangi birine eşleştirilemiyorsa içerik hatası eklendi, bu, bu tür kötü biçimlendirilmiş tariflerle işçilik ekranı açıldığında oluşan çökmeyi düzeltir ( MCPE-178520 )

Kullanıcı Arayüzü

  • Realms Hikayeleri rozet bildirimlerini Hikaye Ayarları ekranından devre dışı bırakmak artık Hikaye Beslemesi'ndeki ve Oynatma Ekranı'ndaki rozetleri gizler

  • Dokunmatik Kontroller: D-pad'in ortasındaki boş alan artık uçarken veya yüzerken ileri düğmesi olarak işlev görmüyor ( MCPE-183944 )

  • Oyuncuların %0'a ulaşabilmeleri için Dünyayı Düzenle ekranında gece kaydırıcısını atlaması gerektiği düzeltildi

  • Geceyi atlatmak için uyuyan bir oyuncu için gereken en düşük sayının ifadesi değiştirildi.

  • Oyuncuların iksir şişesinin anlamıyla ilgili kafa karışıklığı yaşadıklarını belirten geri bildirimlerine yanıt olarak, Başarılar için birden fazla ekrandaki konumu, etiketlemeyi ve simge kullanımını güncelledik.

  • Başarı % sayacı için, iksir şişesinin yerini yeni bir kitap varlığı aldı ve %100 tamamlanma için hoş bir animasyon da dahil olmak üzere ilerlemeyi kutlamak için çok katmanlı görsel durumları destekliyor.

  • Şık grafik geçişi ve ışın izleme geçişi tek bir Grafik Modu açılır menüsünde birleştirildi. Şık ve Işın İzleme modu, önceki Şık ve Işın İzleme geçişlerinin etkinleştirilmesine eşdeğerdir ve Basit mod, önceki geçişlerden hiçbirinin etkinleştirilmemesine eşdeğerdir.

  • Dokunmatik kontroller: Artık PC'de olduğu gibi aşağıya doğru uçarken blokları konteynerlerin üzerine yerleştirmek mümkün. ( MCPE-176407 )

  • Uzun içerikli gelen kutusu mesajları artık ekrana girildikten hemen sonra oyun kumandasıyla kaydırılabiliyor

  • Belirli koşullar altında kaynak paketleri indirilirken "Bilinmeyen bir hata oluştu" hatası düzeltildi.

  • Dokunmatik kontroller: Blok Seçme için dokunmatik düğme artık hem Hayatta Kalma hem de Yaratıcı modlarında kullanılabilir

  • [PlayStation®5] 'Ekran Okuyucuyu Etkinleştir' erişilebilirlik ayarı artık ilk başlatma sırasında Metinden Konuşmaya özelliğini başlatmak için kullanılıyor

  • Oyuncu ölmeden hemen önce askıya alındığında oyunun belirli senaryolarda yumuşak bir şekilde kilitlenmesine neden olan bir hata düzeltildi

  • Oyuncunun geceyi atlayarak uyumasını etkinleştirme/devre dışı bırakma ifadesi "Yataklar işe yarıyor"dan "Uyuyarak geceyi atla"ya değiştirildi

  • Genel ayarlar ekranına Realms özellikleriyle ilgili ek hata ayıklama bilgileri eklendi

  • Yeni yatak ekranındaki metin güncellendi, geceyi atlamak için uyku modu devre dışı bırakıldı

  • Realm'de Oyna düğmesini seçip Oturum Açma işlemini iptal ettiğinde kullanıcının Edit World'den çıkmasını engelleyen bir sorun düzeltildi

  • Artık metinden sese özelliği etkin ve çapraz oynatma devre dışıyken arkadaşlar sekmesinde gezinmek mümkün

  • Başarımlar devre dışı bırakıldığında çarpı işareti olan şişe simgesi artık engellenmiş bir simgedir.

  • Yatak ekranında yanlış metnin gösterildiği bir hata düzeltildi ( MCPE-189823 )

  • İşaretler, imzalı kitaplar ve NPC diyalogları için giriş gliflerinin değiştirilmesi desteği eklendi. Örneğin, klavye kullanırken ":_input_key.jump:" giriş dizesi yerine "JUMP", oyun kumandası kullanırken ise bir emoji kullanılacak.

  • Bazı giriş glif değiştirme dizeleri için tam destek ve düzeltmeler eklendi. Bu, bunların tüm platformlarda (PC, Konsol, Mobil) çalışmasını sağlayacak. Düzeltilen değerler şunlardır:

    • :_input_key.forward:
    • :_input_key.back:
    • :_input_key.left:
    • :_input_key.right:
    • :_input_key.inventory:
    • :_input_key.use:
    • :_input_key.chat:
    • :_input_key.attack:
    • :_input_key.sprint:
  • Bu dizelerin simgeleri, bağlamsal glifleri destekleyen oyunun çeşitli alanlarında güncellenir: işaretler, imzalı kitaplar, etiketler, sohbet, komutlar.

  • Ayrıca, geliştirme olarak, giriş modu olarak dokunmatik kullanıldığında bu değerlerin değiştirilmesi etkileşim/kontrol moduna bağlıdır. Bu modlar, Joystick ve dokunarak etkileşim, D-Pad ve dokunarak etkileşim ve Joystick ve nişangah nişanı modlarıdır.

Oynatma Ekranı

  • Yepyeni bir Oynatma Ekranı tanıttık:
    • Dünyalar sekmesi - kaydedilmiş yerel ve LAN dünyalarınıza erişin.
    • Diyarlar sekmesi - Sahip olduğunuz veya katıldığınız Diyarlara kolayca atlayın.
    • Sunucular sekmesi - Ortaklarımızın çok oyunculu öne çıkan sunucularına katılın ve özel sunucularınızı ekleyin veya erişin.
    • Şablondan oluştur - Sahip olduğunuz şablonlardan oluşturup derecelendirin, Minecraft yaratıcılarının hazırladığı içerikleri keşfedin.
    • Arkadaşlar - Minecraft arkadaşlarınızla bağlantı kurun (artık ekranın sağ üst köşesinde bulunuyorlar)

Bu güncellemeler Nintendo Switch hariç tüm platformlara aşamalı olarak dağıtılıyor, bu nedenle hemen kullanıma sunulmayabilir.

Vanilya Paritesi

  • Buğday rengi artık haritada yeşil yerine sarı ( MCPE-148982 )

    • Lütfen dikkat: Bu değişiklikte, büyüme aşamasından bağımsız olarak rengin sarı olarak gösterildiği bilinen bir sorun var
  • Makaslar artık Mağara Asmaları, Yosun, Bükülmüş Asmalar ve Ağlayan Asmalarda daha fazla büyümeyi önlemek için kullanılabilir ( MCPE-141497 )

Biyomlar

  • Mangrove Bataklığı biyomunda ortaya çıkan Zombi Köylülere artık doğru görünüm uygulandı ( MCPE-158736 )

  • Normalde Üst Dünya'da ortaya çıkan canavarlar (İskeletler hariç Zombiler, Endermanlar, Örümcekler, Sarmaşıklar vb.) artık Mangrove Bataklığı biyomunda ortaya çıkabilir MCPE-170183

  • Göz Çiçekleri ve Soluk Yosun Halıları artık Soluk Meşe Ağacı gövdelerinin içinde oluşmuyor

  • Birçok Overworld biyomunun bitki örtüsü, Java Edition ile daha uyumlu olacak ve Minecraft'ın amaçlanan görünüm ve hissine uyacak şekilde güncellendi:

    • Üst Dünya (tüm biyomlar için geçerlidir)

      • Balkabakları artık daha büyük alanlarda üretiliyor
      • Karahindibalar artık çiçek tarlalarında üretilirken Gelincikler ile dönüşümlü olarak ekiliyor
      • Şeker kamışları artık diğer bloklar aracılığıyla üretilmiyor
    • Ovalar

      • Kısa Ot artık daha sık ve daha büyük miktarlarda üretiliyor ( MCPE-141364 )

      • Uzun otlar artık daha az sıklıkta ama daha büyük alanlarda yetişiyor

      • Çiçek tarlaları artık karışık çiçekler içeriyor, daha büyük ve daha sık çiçek açıyor

    • Ayçiçeği Ovaları

      • Ayçiçekleri artık daha tutarlı alanlarda yetişiyor
    • Mantar Tarlaları

      • Mantarlar artık daha büyük alanlarda üretiliyor
    • Savana

      • Kısa Ot artık daha sık ve daha büyük miktarlarda üretiliyor
      • Uzun otlar artık daha az sıklıkta ama daha büyük alanlarda yetişiyor
    • Çiçek Ormanı

      • Ağaçlar artık daha yoğun
      • Çiçekler artık daha tutarlı yamalar halinde oluşuyor
    • Tayga

      • Küçük eğrelti otları artık daha sık ürüyor
      • Büyük eğrelti otları artık daha az sıklıkla üretiliyor
      • Tatlı Meyve Çalıları artık daha büyük alanlarda yetişiyor
    • Eski Büyüme Ladin Taygası

      • Mantarlar artık daha büyük ve daha tutarlı yamalar halinde üretiliyor
      • Eğrelti otları artık daha sık ürüyor
      • Tatlı Meyve Çalıları artık üretiliyor ( MCPE-152452 )
    • Yaşlı Çam Taygası

      • Mantarlar artık daha büyük ve daha tutarlı yamalar halinde üretiliyor
      • Eğrelti otları artık daha sık ürüyor
      • Tatlı Meyve Çalıları artık üretiliyor ( MCPE-152452 )
    • Orman

      • Ağaçlar artık daha yoğun
      • Büyük Orman Ağaçları artık daha sık üretiliyor
      • Orman çalıları artık daha büyük
      • Kavun tarlaları artık daha sık üretiliyor
    • Bambu Ormanı

      • Bambu artık daha büyük ve daha yoğun alanlarda yetişiyor
      • Bambunun genişliği artık tüm bitki boyunca tutarlıdır
      • Ağaçlar artık daha yoğun
      • Büyük Orman Ağaçları artık daha sık üretiliyor
      • Orman çalıları artık daha büyük
    • Seyrek Orman

      • Bambu artık üretmiyor
      • Eğrelti otları ve kısa otlar artık daha sık üretiliyor
      • Orman çalıları artık daha büyük
      • Kavun tarlaları artık daha sık üretiliyor
    • Çayır ( MCPE-139903 ) ( MCPE-141447 )

      • Kısa Çimen artık daha sık üretiliyor
      • Uzun Ot artık daha sık üretiliyor
      • Çiçekler artık biyom boyunca homojen bir şekilde yayılmak yerine yamalar halinde oluşuyor
    • Bataklık

      • Mavi Orkideler artık daha sık ve daha büyük alanlarda ürüyor
      • Bataklık Meşeleri artık biraz daha sık üretiyor
      • Bataklık Meşeleri artık zeminle doğrudan temas halinde üretilmiyor
      • Nilüfer yaprakları artık daha sık üretiliyor
    • Mangrov Bataklığı

      • Mangrovlar artık daha seyrek

      • Mangrovlar artık su üstünde üretiliyor ( MCPE-153748 )

      • Nilüfer yaprakları artık daha sık üretiliyor

    • Çorak Topraklar

      • Ölü çalılar artık daha sık üretiliyor
    • Çöl

      • Ölü çalılar artık daha sık üretiliyor
    • Okyanuslar (Donmuş Okyanus hariç)

      • Yosun artık daha sık ve daha yoğun alanlarda üretiliyor

Geliştirici Notu: Uzun otlar ve çiçekler gibi özelliklerin tam yerleşimi platformlar arasında değişiklik gösterebilirken, belirli parçalar biraz farklı olsa bile, bu özelliklerin genel dağılımı daha geniş alanlarda tutarlı kalmalıdır.

  • Deniz çayırı artık daha sık üretiliyor ve uzun deniz çayırı miktarı biyoma göre değişiyor ( MCPE-188870 )

  • Yosun artık herhangi bir derinlikte üretilebilir ve bu da genel üretimin artmasına yol açar ( MCPE-188870 )

  • Mangrove Bataklığı'nın düşüş değeri artık normal Bataklık'ınkiyle aynı ( MCPE-156495 )

  • Mangrove Bataklığı'nın su altı sisi, diğer biyomlarda olduğu gibi suya girdikten sonra kademeli olarak kayboluyor ( MCPE-158256 )

  • Fosiller artık normal bataklıklara benzer şekilde Mangrov Bataklıklarının altında da üretiliyor ( MCPE-175680 )

  • Orman Çalıları artık, Orman Kütüğü gövdelerine rağmen amaçlanan oyun estetiğine uygun olarak yeşillik olarak Meşe Yaprakları kullanıyor ( MCPE-164963 )

Bloklar

  • Lily Pad Block'un hitbox'ı Java ile aynı seviyede olacak şekilde güncellendi ( MCPE-60826 )

  • Şeker Kamışı Bloğunun vuruş alanı Java ile aynı seviyede olacak şekilde güncellendi ( MCPE-60827 )

  • TnT Blokları patladığında artık düz beyaz renkte yanıp sönmüyor ( MCPE-51809 )

  • Mumlar ve Mumlu Kek Blokları artık ortam seslerini düzgün bir şekilde çalıyor ( MCPE-130585 )

  • Soluk Meşe Yaprakları artık Java'dakinden daha açık görünmüyor ( MCPE-188217 )

  • Yeniden Adlandırılan Sancaklar artık kırıldığında veya kazanlarda yıkandığında özel adlarını kaybetmiyor ( MCPE-36429 )

  • Bükülmüş Asmalar ve Ağlayan Asmalar artık Fortune büyülü aletlerle kırıldığında eşya olarak düşme şansını artırıyor, Fortune III kullanıldığında ise %100 şans ( MCPE-91033 )

  • Dağıtıcılar artık Shulker Kutularını su altına yerleştirebilir ( MCPE-76004 )

  • Sniffer Egg bloğu artık yalnızca üst ve alt yüzeylerde merkez desteği sağlıyor ( MCPE-169520 )

  • Parıltılı Meyveler içeren bir Mağara Asmasına Su veya Lav Kovası yerleştirildiğinde artık dünyada Su ve Lav kalmıyor

  • Sniffer Yumurta bloğu artık hiçbir bloğa yan destek sağlamıyor

  • Oyuncunun Magma Bloğu üzerinde yürürken çıkardığı acı sesi, varsayılan ses yerine ateş acı sesini kullanacak şekilde değiştirildi ( MCPE-125864 )

Öğeler

  • Lale ile hazırlanan Şüpheli Güveçler artık tüketildiğinde 7 saniye boyunca Java ile uyumlu Zayıflık Etkisini uyguluyor ( MCPE-188040 )

  • Gemi Enkazlarından ve Köylülerle ticaretten elde edilen Zayıflık Etkisine sahip Şüpheli Yahniler artık tüketildiğinde 7 saniye boyunca Zayıflık Etkisini uygular.

Çeteler

  • Atlar, İskelet Atlar, Zombi Atlar, Eşekler ve Katırlar artık ortam seslerini amaçlandığı gibi çalıyor ( MCPE-178313 )

  • Tilkiler artık bir oyuncuyu savunurken periyodik olarak "çılgın" seslerini çıkarıyorlar

  • Bebek Boğulmuşlar artık Zombi ve Zombi Köylü benzerleriyle aynı hızda hareket ediyor ( MCPE-34574 )

  • Piglinler ve Zombileştirilmiş Piglinler tarafından düşürülen Altın Kılıçlar artık Java ile uyumlu olacak şekilde rastgele dayanıklılığa sahip ( MCPE-75292 )

  • Piglin Brutes tarafından düşürülen baltalar artık Java ile eşleşecek şekilde rastgele dayanıklılığa sahip ( MCPE-95543 )

  • Creeper'lar patladığında artık düz beyaz renkte yanıp sönmüyor ( MCPE-51809 )

  • Tarafsız Canavarlar artık Oyuncular veya diğer Canavarlar, üzerlerinde olumlu etkileri olan Kalıcı İksirler attığında saldırganlaşmıyor ( MCPE-105343 )

  • Enderman'ler artık onlara baktığınızda düşmanca hale gelmeden önce doğru bir gecikmeye sahip ( MCPE-23544 )

Sesler

Yumurtlayan balık

Dünya Nesli

  • Gıcırdayan Kalpler artık doğal olarak oluşan Soluk Meşelerde daha sık üretiliyor ( MCPE-187337 )

  • Vadiler artık daha sık su üretiyor

  • Vadiler tekrar yüzeye ulaşabiliyor ( MCPE-121708 )

  • Vadilerde okyanus tabanında yeniden su oluşumu meydana gelebilir

  • Vadiler artık Bakır Cevheri damarlarını ve diğer yeraltı bloklarının çoğunu tamamen oyuyor ( MCPE-181410 )

  • Vadiler artık su katmanlarıyla düzgün bir şekilde etkileşime giriyor ve bağlantısız bölümler halinde su üretmek yerine suyla doluyor

  • Bazı Biyomlarda yeni arazi üretiminin önceden kaydedilmiş parçalarla eşleşmemesine neden olan sorun düzeltildi ( MCPE-175332 )

Yapılar

  • Bazı Savanna Köylerinde artık Toprak Yol bloğunun olması gereken yerde delik yok

Teknik Güncellemeler

Eklentiler ve Komut Dosyası Motoru

  • Paketler tarafından eklenen yeni öğeler için, "el sanatları öğeleri kataloğu" adı verilen yaratıcı envanter ve tarif kitabı öğelerinin sırasını tanımlama özelliği eklendi. Yeni öğeler mevcut gruplarla birleştirilebilir, simge için kendi öğenizle yeni gruplar oluşturabilir veya grup olmadan tek tek öğeler olarak eklenebilir. Bu katalog, item_catalog/crafting_item_catalog.jsondavranış paketinizde olduğu gibi kaydedilmelidir.

Örnek:

{
   "format_version": "1.21.60",
   "minecraft:crafting_items_catalog": {
      "categories": [
         {
            // Valid values are construction, equipment, nature, and items
            "category_name": "construction",
            "groups": [
               {
                  // This will add the items to the end of the
                  // existing planks group
                  "group_identifier": {
                     "icon": "minecraft:oak_planks",
                     "name": "minecraft:itemGroup.name.planks"
                  },
                  "items": [
                     "mynamespace:my_planks1",
                     "mynamespace:my_planks2"
                  ]
               },
               {
                  // This will create a new group
                  "group_identifier": {
                     "icon": "mynamespace:my_item",
                     // This is the name of your group which doubles as
                     // the localization string. The namespace is required
                     "name": "mynamespace:my_group_name"
                  },
                  "items": [
                     "mynamespace:my_item"
                  ]
               },
               {
                  // This adds items without being part of a
                  // group as loose items
                  "items": [
                     "mynamespace:my_loose_item"
                  ]
               }
            ]
         }
      ]
   }
}
  • Öğe ve Blok json dosyaları artık "menu_category" nesnesindeki grup adları için bir ad alanına ihtiyaç duyuyor.

  • Yükleme Sırasında Hata Oluştuğunda İçerik Günlüğü GUI'sini Göster adlı yeni Creator geçiş ayarı eklendi.

    • Bu ayar, bir dünyaya yüklendikten sonra İçerik Günlüğü GUI'sinin otomatik olarak açılmasını ve görüntülenmesini sağlar ve yükleme işlemi sırasında uyarılar veya hatalar bulunur.
    • Bu ayar Editör'de devre dışıdır.

API

  • Güncellenen sayısal JavaScript enumları artık ters değer eşlemelerini düzgün bir şekilde işliyor ve destekliyor.

  • Player.hideAllExceptSunucunun çökmesine neden olabilen çağrı hatası düzeltildi .

  • Girişİzinleri

    • Aşağıdaki InputPermissionCategoryenum değerleri 1.17.0'a taşındı: LateralMovementSneakJumpMountDismountMoveForwardMoveBackwardMoveLeftveMoveRight
    • Aşağıdaki yöntemler PlayerInputPermissions1.17.0'a taşındı:
      • isPermissionCategoryEnabled(permissionCategory: InputPermissionCategory): boolean;
      • setPermissionCategory(permissionCategory: InputPermissionCategory, isEnabled: boolean): void;
  • ItemStack API'sinden erişilebilen "compostingChance" kaldırıldı. Vanilya ürünleri için kompostlama şansına artık Item Component API'sindeki tekil CompostableItemComponent->compostingChance seçeneği üzerinden erişilebiliyor.

  • ModalFormDataKullanıcı arayüzü açıldığında sayfanın en alta doğru kaydırıldığı sabit kenar durumları düzeltildi .

  • betaDeneysel Aim-Assist özelliği için komut dosyası bağlamaları eklendi .

    • class AimAssistCategory
    • class AimAssistCategorySettings
    • class AimAssistPreset
    • class AimAssistPresetSettings
    • class AimAssistRegistry
    • enum AimAssistTargetMode
    • interface PlayerAimAssistSettings
    • class PlayerAimAssist
    • bir oyuncunun nişan alma yardım ayarlarını değiştirmek için Player.getAimAssist yöntemi
    • Nişan yardımı ön ayarlarını ve kategorilerini eklemek için World.getAimAssist yöntemini kullanın.
  • InvalidArgumentErrorTypeGeçersiz argüman hatası türüne ek bağlam ekleyen enum eklendi .

  • Argüman hatasının türünü kontrol etmek için typeözellik eklendi .InvalidArgumentError

  • Aşağıdaki yöntemler şuradan şuraya betataşındı 1.17.0:

    • Block::isWaterlogged
    • Block::setWaterlogged

Biyomlar

  • Yaratık yumurtlama olasılığı JSON bileşenini yumurtlama ile ilgili deneyler için ekleyin

Bloklar

  • Bileşen için "Yaklaşan Yaratıcı Özelliği" geçiş gereksinimi kaldırıldı minecraft:item_visual.

  • UpcomingCreatorFeatures deneyi için "ambient_occlusion"alanın float türünde olması gerekliliği kaldırıldı
  • Kaynak paketlerindeki blocks.json"ambient_occlusion_exponent" dosya şemasına yeni alan yeniden eklendi , bozuk alan değiştirildi. ( MCPE-188216 , MCPE-188221 )"brightness_gamma"

  • Eski veri odaklı bloğun, malzeme örnekleri bileşeninden işleme katmanını uygulamadığı sorun düzeltildi

  • Sahte içerik günlüğü hatası düzeltildi: 'özel bir blok için blocks.json ayarlarıyla Geometry bileşeni geçersiz kılınmaya çalışılıyor'

  • Kapı blokları . minecraft:cardinal_directionyerine state kullanır minecraft:direction. Dize değerlerini ("kuzey, güney, doğu, batı") kullanır.

  • İçerik günlüğü hatası kaldırıldı: 'Blok hem geometri hem de malzeme örneği bileşenine ihtiyaç duyuyor'

Kameralar

  • Odak Hedef Kamera yayınlandı. İlgili deneysel geçiş kaldırıldı ("Creator Kameralar: Odak Hedef Kamera")
  • Odak Hedef Kamera, dünya uzay değişikliklerini yansıtmak için varsayılan olarak [0.0, 180.0] dikey dönüş limitlerine sahiptir
  • Odak Hedefi kamerası artık kameradan `clear` komutu kullanıldığında veya hedef kameradan 64 parçadan daha uzakta olduğunda hedeflemeyi durdurur
  • Odak Hedef Kamera artık, serbest bir kamerada veya serbest kameradan miras alan özel bir kamerada değilken bir varlığı hedeflemeye çalışırken bir komut çıktı hatası görüntüler.
  • Odak Hedef Kamera `vertical_rotation_limits` artık dünya uzayında. 0 derece doğrudan aşağı, 90 derece yatay ve 180 derece doğrudan yukarıdır. Değerlerin sınırları [0, 180] dahil olmak üzeredir.

Komutlar

  • Clear komutunun maksimum sayımının 0 olduğu durumlarda, ölçütlerle eşleşen öğelerin iki katını bildiren iletilere neden olan bir hata düzeltildi

  • /loot komutunun "mine" aşırı yüklenmesi Yaklaşan Yaratıcı Özellikleri deneylerinin dışına taşındı:

  • /kick komutu artık Realms'lerde hedef seçicilerin kullanılmasına izin veriyor.

  • wsserverKomut varsayılan olarak devre dışıdır. Genel Ayarlar'dan etkinleştirin.

  • Websocket şifrelemesi tüm platformlar için varsayılan olarak etkindir

  • /meve komutları için giriş gliflerinin değiştirilmesi desteği eklendi /tell. Örneğin, klavye kullanırken ":_input_key.jump:" giriş dizesi yerine "JUMP", oyun kumandası kullanırken ise bir emoji kullanılacak.

Bileşenler

  • Strider artık hareket sesi mesafesi ofseti için minecraft:movement_sound_distance_offset bileşenini kullanıyor

  • Varlıkların görünmez olduklarında bile görüntülenmesini sağlayan "minecraft:renders_when_invisible" bileşeni eklendi

    • Uygun işleme davranışı daha sonra ilgili "minecraft:client_entity" içinde belirtilebilir
  • Bileşen, minecraft:liquid_detectionformat_versions 1.21.60 ve üzeri için Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri deneyinden çıkarıldı

  • minecraft:breedableBileşeni, alt varlıklara özelliklerin miras alınmasına izin verecek şekilde genişletin

    • Özellik adı anahtarlı nesneleri alan yeni "property_inheritance" alanını ekler
    • property_inheritance içindeki nesneler, ebeveynlerinden hiçbirinden miras almaması gereken bir şans veren "mutation_chance" içerebilir
    • Ayrıca, mutasyona uğradığında ve bileşenin rastgele mutasyon kümesi varsa seçilebilecek değerlerin "mutation_values" dizisini de içerebilirler
  • "minecraft:looked_at" bileşenine, hedef ve bekleme süresi mantığı ayarlanmadan önce bakışın ne kadar süreyle sürdürülmesi gerektiğini belirtmek için "min_looked_at_duration" alanı eklendi

  • Strider artık hareket sesi mesafesi ofseti için minecraft:movement_sound_distance_offset bileşenini kullanıyor

  • minecraft:storage_item bileşenindeki iki değer ayrı bileşenlere ayrıldı:

    • max_weight_limit yeni minecraft:storage_weight_limit bileşenine taşındı
    • weight_in_storage_item yeni minecraft:storage_weight_modifier bileşenine taşındı
  • "minecraft:compostable" öğe bileşeni deneysel sürümden Sürüm'e taşındı. İlgili betik API'leri Beta sürümden Sürüm'e taşındı.

Çarpışmalar

  • Çarpışma kutusu olmayan ancak minecraft:custom_hit_testbileşene sahip varlıklarla artık bazen etkileşime girilemiyor

Adanmış Sunucu

  • Hareket modu yetki ayarları artık özel sunucu başlatıldığında komut penceresinde görüntülenecek.

Editör

  • Arazi aracına Pürüzlü Fırça eklendi

  • Değiştirilebilir özelliklere sahip bloklar (kapılar, çitler vb.) için blok durumlarının hızla değiştirilmesine olanak tanıyan yeni bir Workbench aracı eklendi

  • Yeni Dikey Uçuş Hızı yeteneği eklendi.

  • Görünüm ayarları bölmesine gece görüşü ayarı eklendi. Bu ayar, düzenleyicide kullanıcı için gece görüşünü etkinleştirir ve varsayılan olarak etkindir.

  • ContinuousActionBelirli tik aralıklarında tuş tekrarlarını simüle eden desteklenen tuş bağlama eylemlerine eklendi

  • ActionBar'a 'Test Dünyası', 'Dışa Aktar' ve 'Ayarlar' eklendi

  • ActionBar'daki 'Gezinme Paneli' için eksik resim eklendi

  • Eklenen renk seçici ton gradyanı seçicisi tek renkli değerler için çalışır

  • Seçici menüleri açıp kapatmak için eylem çubuğu öğelerine sağ tıklama eklendi

  • Editör blok görüntülerine veri odaklı işleme eklendi

    • İşaretler için blok adı takma adı eklendi
    • block://Protokol için ad alanı blok adlarına yönelik destek eklendi
  • BlockTableÖzellik Bölmesi API'sine yeni bir kullanıcı arayüzü öğesi eklendi .

  • CursorPropertiesChangeAfterEvent özelliğine isteğe bağlı bir CursorPosition özelliği eklendi. Geliştiriciler, bu yeni özelliği kullanarak fare imlecinin altındaki blok veya blok yüzeyinin ne zaman değiştiğini izleyebilir.

  • Güncellenen Editör Pusulası gövdesi, tıklandığında NSEW yönleri ile Eksen yönleri (Z, -Z, X, -X) arasında geçiş yapacak şekilde ayarlandı

  • Blok seçiciyi yüzen bir pencereye güncelledik ve arkasındaki görüntü alanını orta tıklama için daha net hale getirdik

  • Düzleştirme Fırçası Yerel Fırçaya güncellendi, maksimum Yükseklik ve Yarıçap artırıldı

  • Güncellenen dışa aktarma ve oynatma testi paneli artık yatak çalışması ve gerekli uyku oynatıcılarını dışa aktarma seçenekleri olarak içerecek şekilde güncellendi

  • Kısayol tuşuna basıldığında ve blok zaten seçili olduğunda blok seçiciyi açmak için güncellenmiş sıcak çubuk öğesi

  • Güncellenen gün ışığı döngüsü ve çok oyunculu seçenekler artık ihraç edilen bir dünyada da geçerli olacak

  • Editor=trueBedrock Dedicated Server , komut satırı argümanı kullanılsa bile mevcut bir Düzenleyici projesini doğru şekilde yükleyecek şekilde güncellendi

  • Uçuş Hızı Çarpanı Küresel Kısayolları Güncellendi.

    • Uçuş hızını artırmak ve azaltmak için Q, E, Shift + Q ve Shift + E görünüm klavye kısayolları olarak eklendi
  • Döndürme kaydırıcısı tam sayı olacak şekilde güncellendi

  • Güncellendi /reload(ve Reload Scriptseylem çubuğu öğesi) artık bir oturum barındırıldığında veya uzak bir oturuma bağlanıldığında (sadece tek bir oyuncu bağlı olduğunda) düzenleyicide çalışacak şekilde.

  • Araç modundayken oyuncu modeli artık tamamen gizlenecek şekilde güncellendi

  • Geri alma ve yeniden yapma işlevlerine izin veren işlemleri kullanmak için çiftlik oluşturucusu güncellendi

  • Çağırma aracı dürtme işleminin tuş bağlama basılı tutulduğu sürece etkin kalması için güncellendi.

  • Boyutlar değiştirilirken oluşan bir onaylama/çökme düzeltildi

  • Dünyayı kaydederken ve dünyaya birden fazla kez tekrar girerken oluşan assert/çökme düzeltildi

  • Panel kaydırma çubuklarının zaman zaman tepkisiz kalmasına neden olan bir hata düzeltildi.

  • Kaydırma çubuğu görünür olduğunda eylem çubuğu öğelerinin konumlarının değişmesine neden olan bir hata düzeltildi

  • Oyun menülerinin araç modu görünüm alanında gösterildiği bir hata düzeltildi

  • Sabit mesafe modu için sabit hatalı maksimum değer düzeltildi

  • Başka bir kullanıcı arayüzü öğesinin üzerine gelindiğinde metin alanının odak noktasını kaybetmesine neden olan bir hata düzeltildi

  • block:// resim kaynağı için eksik olan bir dizi blok simgesi küçük resmi düzeltildi

  • 9 rakamlı tuşa basıldığında tetiklenen hata sesi düzeltildi

  • Sabit blok küçük resim görüntüleri, hotbar, blok seçici ve listelerde ortalanacak şekilde ayarlandı

Varlıklar

  • No more entitiesFırtına sırasında biyomlar arasında uçarken iddia başarısızlığının oluştuğu sorun düzeltildi

Varlık Bileşenleri

  • "minecraft:breedable" bileşeni artık yavruların "minecraft:color" özniteliğinin ebeveynlerin "minecraft:color" özniteliğinin bir karışımı olmasını sağlayan bir alana sahip

    • "combine_parent_colors": Renk mutasyonu gerçekleşmezse, bebek ebeveynlerinin renklerinin bir kombinasyonunu alır (renkler uyumluysa). Renk kombinasyonları DyeItem kombinasyon kurallarına uygundur. Renkler uyumlu değilse, bebek ebeveynlerinin rastgele seçtiği renklerden birini alır.
      • Geçerli değerler: "true", "false"

Varlık Filtreleri

  • Bir varlığın ana konumuna olan uzaklığını kontrol eden yeni varlık filtresi "home_distance" eklendi

    • Konu varlığının bir "minecraft:home" bileşenine sahip olması gerekir
    • Konunun evi yoksa veya ev farklı bir boyuttaysa false döndürür
  • Konuyu ortaya çıkaran Gıcırdayan Kalbin hala var olup olmadığını kontrol eden yeni varlık filtresi "is_bound_to_creaking_heart" eklendi

Sis

  • biomes_client.json dosyasındaki "inherit_from_prior_fog" alanının kaynak paketi yığınındaki ilk içerikte yok sayıldığı sorun düzeltildi ( MCPE-187805 )

Oyun Oynanışı

  • Klon komutu spam yaparken sandık açmanın sunucuyu çökertmesine neden olan hata düzeltildi.

Grafiksel

  • Atlaslar içindeki çok büyük dokuların işlenmesi için iyileştirilmiş mantık. Maksimum atlas boyutunu aşması garanti edilen dokuların mip'leri artık tüm atlasın mip bırakmasını gerektirmek yerine tek tek bırakılacak.

  • Kaynak paketlerindeki tek kanallı dokular artık kırmızı yerine gri tonlamalı olarak yorumlanıyor. Bu değişiklik, zaten tek kanallı kullanıcı arayüzü dokuları olarak yorumlananlar için geçerli değil.

  • client_biome JSON dosyaları artık "minecraft:water_appearance" bileşeninde "surface_opacity" alanını destekliyor

    • Bu değişiklik aynı zamanda bataklık ve sıcak okyanus yüzey opaklığını, client_biome JSON dosyaları yakın zamanda tanıtılana kadarki haline geri döndürür

Öğeler

  • "minecraft:durability_sensor" öğe bileşeninin "particle_type" değerine geçersiz bir değer sağlandığında bir içerik uyarısı eklendi

  • Çok oyunculu oturumlara katılan ana bilgisayar olmayan istemcilerde, yinelenen öğelere sahip paketler için simgenin eksik olduğu sorun düzeltildi

  • Aşağıdaki eski öğe bileşenleri (1.16.100 öncesi) artık istemciyle senkronize ediliyor:

    • minecraft:camera
    • minecraft:seed
    • minecraft:max_damage
    • minecraft:hand_equipped
    • minecraft:stacked_by_data
    • minecraft:foil
    • minecraft:block
    • minecraft:use_duration
    • minecraft:max_stack_size
  • minecraft:block_placerÖğe bileşeni için "Yaklaşan Yaratıcı Özelliği" geçiş gereksinimi kaldırıldı

  • StartGamePacketItemData şuraya taşındı ItemRegistryPacket(adı değiştirildi ItemComponentPacket)

Ağ Protokolü

  • ActorFlags::RENDERS_WHEN_INVISIBLE eklendi

Komut dosyası yazma

  • Düzeltildi Entity.getComponentve geri çağırma Entity.getComponentssırasında çağrıldığında çökme sorunu giderildi EntityDieAfterEvent.

Sesler

  • Blok seslerine, kendileri bir ses tanımlamazlarsa kullanmaları gereken başka bir blok sesini belirten "temel" parametresi eklendi

Stabilite ve Performans

  • Çok oyunculu bir oyuna katılım sırasında, ilk indirme ve katılma girişiminde iptal edilmesi durumunda isteğe bağlı ve gerekli kaynak paketlerinin indirilememesi sorunu düzeltildi

  • Switch'teki oyuncular, Minecraft uygulamasını uyku moduna aldıktan ve tekrar başlattıktan sonra Microsoft Hesaplarında oturum açmış kalmalıdır.

  • Parçalardan gereksiz biyom verileri kaldırıldı ve Dünya Şablonu oluşturma kararlılığı iyileştirildi.

  • Switch'te %4'e kadar CPU performans iyileştirmesi eklemek için değişiklikler yapıldı

Teknik Deneysel Güncellemeler

Hedef Yardımı

  • Nişan Yardımı güncellendi, artık yalnızca üçüncü şahıs kamera perspektiflerinde kullanılabilir. Desteklenmeyen bir kamera türüne geçildiğinde nişan yardımı devre dışı bırakılır.
  • Hedef yardım ön ayarlı öğe ayarlarını, 'kategoriler' listesindeki adlara göre değil, küresel olarak benzersiz ad alanı kimliklerine göre kategorilere başvuracak şekilde değiştirdi.

  • Nişan alma yardımı artık varsayılan olarak üçüncü şahıs arka kamerasına geçildiğinde otomatik olarak etkinleştirilmeyecek ( MCPE-188005 )

  • Nişan alma yardımı artık yalnızca oyuncunun etkileşim mesafesindeki etkileşimlere izin verecek

  • Nişan Alma Yardımı artık isabet alanı kısmen algılama alanının içinde olan varlıkları düzgün bir şekilde algılayabiliyor

  • Nişan yardımının blok ve varlık hedeflemesi artık dokunmatik kontrol modlarına uygulanacak: 'Etkileşime geçmek için joystick ve dokun' ve 'Etkileşime geçmek için D-Pad ve dokun'

API

  • Beta'ya gönderilen komuta benzer bir betik olayı gönderen nesneye scriptEventyöntem eklendisystem/scriptevent
  • NamespaceNameErrorBeta'ya ad alanı kullanımını doğrulayan hata eklendi

  • NamespaceNameErrorReasonAd alanı doğrulamasının karşılaşabileceği sorun türlerini gösteren enum beta'ya eklendi

  • Tüm etkin betik nesnelerinin türlerini ve sayılarını döndürecek collectPluginStatsyeni bir işlev eklendi .@minecraft/debug-utilities

    • Komut kaldırıldı /script watchdog exportstats, script API'si lehine kullanım dışı bırakıldı.
  • ve ' setDynamicPropertiesye yöntem eklendi .WorldEntityItemStackContainerSlot

  • enum eklendi LiquidType.

export enum LiquidType {
    Water = 'Water'
}
  • Script Block API'ye (Beta) dört yeni bağlama eklendi.

    • Block::canBeDestroyedByLiquidSpread
    • Block::isLiquidBlocking
    • Block::liquidSpreadCausesSpawn
    • Block::liquidCanFlowFromDirection
  • Script Block Permutation API'sine (Beta) üç yeni bağlama eklendi.

    • BlockPermutation::canBeDestroyedByLiquidSpread
    • BlockPermutation::isLiquidBlocking
    • BlockPermutation::liquidSpreadCausesSpawn
  • Block.setWaterloggedAkmayan bir su kaynağının oluşmasına neden olan hata düzeltildi .

  • handleCountsArayüzün adını modül HandleCountsolarak değiştirin @minecraft/debug_utilities.

  • İlk önce yineleyicinin geldiği yer silinirse BlockLocationIteratoroluşabilecek çökme düzeltildi .BlockVolume

Komutlar

  • Yerleştirme: Yapılar içinde kaydedilen varlıklar, aksi belirtilmediği sürece artık yerleştirilecek
  • /placeYaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri Deneyi geçişinin arkasındaki komuta iki alt komut eklendi

    • /place feature
    • /place featurerule
  • RegistrationBuilder.structureLocation@minecraft/server-gametest'teki yöntem

    • Gametest'in hangi boyutta başlatılacağını belirtmek için isteğe bağlı bir argüman eklendi structureDimension: DimensionTye | string. Sağlanmadığı takdirde, testin çalıştırıldığı boyut varsayılan olarak kullanılacaktır.
  • system.scriptEvent()artık geri dönmüyor ScriptEventMessageSizeError, bunun yerine InvalidArgumentErrorBeta'da boyutu 2048 karakteri aşan iletiler için bir değer döndürüyor

  • ScriptEventMessageSizeErrorBeta'dan kaldırıldı

  • CameraTargetOptions betadan şu sürüme taşındı:v1.16.0

Kameralar

  • "Creator Camera: Yeni Üçüncü Kişi Ön Ayarları" deneyi etkinleştirildiğinde iki hareketli kamera arasında hız artışı eklendi
  • Yörünge bileşeni olan tüm kameralarda sapma dönüşlerini sınırlama seçeneği eklendi

Yaratıcı

  • Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri Deneyi geçişinin arkasındaki match_tool ganimet tablosu koşullarında ItemTags desteği eklendi

Bileşenler

  • minecraft:liquid_detectionTüm yönler için etkinleştirilmiş bileşeni kullanarak suyla dolmuş özel bir bloğu kaldırmak stopsLiquidFlowingFromDirectionartık durgun bir su bloğu yerine akan suyla sonuçlanıyor.

Molang

  • Kararlı sürüme taşındı query.last_input_mode_is_any. Bir veya daha fazla argüman ('keyboard_and_mouse', 'touch', 'gamepad' veya 'motion_controller') alır. Kullanılan son girdi belirtilen dize değerlerinden herhangi biriyse 1,0 döndürür. Aksi takdirde 0,0 döndürür. Yalnızca İstemcide (Kaynak Paketleri) mevcuttur.
  • Kararlı sürüme taşındı query.touch_only_affects_hotbar. Dokunmatik giriş yalnızca dokunmatik çubuğu etkiliyorsa 1,0, aksi takdirde 0,0 değerini döndürür. Yalnızca İstemcide (Kaynak Paketleri) kullanılabilir.

Komut Dosyası API'si

  • Enum'u InputModeşuraya taşıdım beta1.17.0.
  • Sınıfı InputInfoşuraya taşıdım beta1.17.0.
    • Mülkü lastInputModeUsedşuradan betaşuraya taşıdı 1.17.0:
    • Mülkü touchOnlyAffectsHotbarşuradan betaşuraya taşıdı 1.17.0:
  • Sınıf Player.
    • Mülkü inputInfoşuradan betaşuraya taşıdı 1.17.0:
  • Sınıfı PlayerInputModeChangeAfterEventşuraya taşıdım beta1.17.0.
  • Sınıfı PlayerInputModeChangeAfterEventSignalşuraya taşıdım beta1.17.0.
  • Sınıf WorldAfterEvents.
    • Mülkü playerInputModeChangeşuradan betaşuraya taşıdı 1.17.0:
  • Sınıfı InvalidEntityErrorşuraya taşıdım beta1.17.0.
  • system.scriptEventmesaj boyutunun aşılması nedeniyle yeni bir hata döndürülecek şekilde güncellendi
  • Yapı
    • waterlogged: boolean'e parametre eklendi setBlockPermutation. Bu, bir yapı içindeki belirtilen bloğun suyla dolu olup olmadığını ayarlamak için kullanılabilir.
  • ScriptBlockType.canBeWaterloggedBeta'dan kaldırıldı - ScriptBlock.canContainLiquidbunun yerine, ScriptBlockPermutation.canContainLiquidbir bloğun suyla dolabileceğini kontrol etmek için kullanılabilir.

Stabilite ve Performans

  • Özel yapboz yapılarında top_layer_modification kullanıldığında oluşabilecek bir çökme çözüldü
  • Nether'da özel bir yapboz yapısıyla Nether'a girildiğinde meydana gelebilecek bir çökme çözüldü
  • Düşük bellek durumlarında hizmet odaklı doku belleği bütçesi uygulamasına yönelik deneysel destek. Etkinleştirildiğinde, kullanım bütçe sınırına yaklaştıkça bazı dokuların çözünürlüğü kademeli olarak azaltılarak bellek tasarrufu sağlanacaktır.

Kullanıcı Arayüzü

  • Oyuncuların Ertelenmiş Video Ayarları'nın performansı mı yoksa görselleri mi tercih edeceğini seçebilmelerini sağlayan yeni bir radyo düğmesi eklendi.

إرسال تعليق (0)
أحدث أقدم

Billboard Ads (Iklan Besar)