Minecraft: Bedrock Edition 1.21.70 - Spring to Life
Baharın Hayata Dönüşü ödülü, hem yakın hem de uzakları keşfetmek için daha fazla sebep sunuyor! Ilık rüzgarlar biyomları kasıp kavurdu ve keşfetmeniz için yeni çete çeşitleri, ortam sesleri ve yemyeşil bitkiler getirdi. Tüylü domuzlarla arkadaş olun, ışıldayan ateşböceği çalılarına hayran kalın, kum fısıltılarına kulak verin ve yeni başlangıçlarla uğuldayan, çiçek açan bir Üstdünya'nın tadını çıkarın. Baharın Hayata Dönüşü ödülünü hemen Minecraft'ta oynayın!
Yeni Oyun Bırakma Özellikleri
Bloklar
Çalı
- Çalı, aşağıdaki biyomlarda küçük alanlarda bulunabilen yeni bir tür dekoratif bloktur:
- Ovalar
- Rüzgarlı Tepeler
- Rüzgarlı Çakıllı Tepeler
- Rüzgarlı Orman
- Nehir
- Orman
- Huş Ormanı
- Eski Büyüme Huş Ormanı
- Çalı Kompostlayıcıda kullanılabilir
- Bir çalıda Kemik Unu kullanmak, mümkünse çalının yanına yeni bir çalı yerleştirir
Ateşböceği Çalısı
- Firefly Bush bloğu eklendi
- Karanlıkta etrafında uçan Ateşböceği parçacıkları üretir
- Çevresindeki alanı aydınlatır
- Ateşböceği Çalısında Kemik Unu Kullanıldığında, mümkünse yanına yeni bir Ateşböceği Çalısı yerleştirilir.
- Ateşböceği çalıları, Üst Dünya'daki suyun yanındaki kümelerde doğal olarak bulunur
- Bataklık biyomlarında her yerde bulunabilirler ve suyun yanında bulunma olasılıkları iki kat daha fazladır
- Gökyüzü göründüğünde geceleri çalacak olan Firefly Bush'a ortam sesleri eklendi
Kaktüs Çiçeği
- Çöller ve Çorak Topraklar'daki Kaktüsler üzerinde oluşma şansı olan yeni bir çiçek türü olan Kaktüs Çiçeği eklendi
- Kaktüs Çiçeği, Kaktüs blokları veya bloğun üst kısmında merkez desteği olan herhangi bir blok üzerine yerleştirilebilir
- Kaktüs Çiçeklerinin Kaktüs blokları üzerinde büyüme şansı vardır
- Eğer bir kaktüs 1-2 blok yüksekliğindeyse, kaktüs çiçeğinin kaktüsün daha yükseğe çıkması yerine büyüme şansı %10'dur.
- Bir Kaktüs 3 blok yüksekliğindeyse, Kaktüs Çiçeği'nin, Kaktüs'ün daha yükseğe çıkması yerine büyüme şansı %25'tir
- Kaktüs çiçekleri ancak dört tarafında boş alan varsa büyüyebilir
- Kaktüs Çiçekleri Kompostta Kullanılabilir
- Bir Kaktüs Çiçeği 1 Pembe Boya yapmak için kullanılabilir
Yaprak Çöpü
- Yaprak Çöpü, Ormanlar, Karanlık Ormanlar ve Ormanlık Çorak Alanlarda bulunabilen yeni bir dekoratif blok türüdür
- Yaprak Çöpü, bir blok alanında farklı miktarlarda yapraklara sahip olabilir
- Aynı blok alanına en fazla dört Yaprak Çöpü parçası yerleştirilebilir
- Daha önce yerleştirilmiş bir Yaprak Çöpü bloğuna bir Yaprak Çöpü yerleştirmek, yaprak miktarını artırır
- Yaprak Çöpü dört farklı yöne yerleştirilebilir
- Yaprak Çöpü, her türlü Yaprak bloğunun eritilmesiyle oluşturulabilir
- Yaprak çöpü eritme için yakıt olarak kullanılabilir
- Leaf Litter'ın benzersiz blok sesleri var
Kısa ve Uzun Kuru Otlar
- İki yeni çim türü eklendi: Kısa Kuru Çim ve Uzun Kuru Çim
- Her ikisi de 1 blok yüksekliğindedir, bu da Uzun Kuru Çim'i 2 blok yüksekliğindeki Uzun Çim'den farklı kılar
- Her ikisi de Çöl ve Çorak Topraklarda üretilir
- Her ikisi de Ölü Çalı gibi Kum, Terracotta ve Toprak blok türlerine yerleştirilebilir
- Her ikisi de kemik unundan yapılabilir
- Kısa Kuru Çimlerde Kemik Unu Kullanıldığında Uzun Kuru Çimlere Dönüşür
- Uzun Kuru Çimlerde Kemik Unu Kullanılması, mümkünse bloğun yanına komşu Kısa Kuru Çim yerleştirilmesini sağlar
- Her ikisi de Kompostlayıcıda kullanılabilir
- Koyun yününü yeniden büyütmek için her ikisini de yiyebilir
- Her ikisi de eritme için yakıt olarak kullanılabilir
Yabani çiçekler
- Yabani çiçekler, Huş Ağacı Ormanları, Eski Huş Ağacı Ormanları ve Çayırlarda yetişen yeni bir çiçek türüdür.
- Bu biyomlardaki Çim Bloklarında Kemik Unu Kullanılarak Yabani Çiçekler Yetiştirilebilir
- Yabani çiçekler, bir blok alanında farklı miktarlarda çiçeğe sahip olabilir
- Aynı blok alanına en fazla dört Yabani Çiçek yerleştirilebilir
- Daha önce yerleştirilmiş bir Yabani Çiçekler bloğuna Yabani Çiçekler yerleştirmek, çiçek miktarını artırır
- Yabani Çiçeklerde Kemik Unu Kullanımı Daha Fazla Yabani Çiçek Üretecektir
- Yabani çiçekler dört farklı yönde yerleştirilebilir
- Yabani çiçekler Sarı Boyaya dönüştürülebilir
Çöl ve Badlands için Yeni Ortam Sesleri
Ortam sesleri biyom ayarlarından gelmez, ancak Garden Awakens'da gördüğümüz sistem üzerine inşa edilen biyomda bulunan bloklar tarafından üretilir.
- Herhangi bir renkteki Kum, Kırmızı Kum ve Terracotta, bunlardan herhangi biriyle en az 3 taraftan 8 blok ötede çevrili olduğunda ortam sesleri çalma şansına sahiptir
- block.sand.ambient herhangi bir biyomda oynanabilir
- block.sand.ambient.attached yalnızca Çöl veya Badlands biyomlarında oynatılır
- Ölü Çalı blokları, herhangi bir biyomda herhangi bir renkteki Terracotta, Kum veya Kırmızı Kum bloklarının üzerine yerleştirildiğinde ortam sesleri çalma şansına sahiptir
Hayvan Varyantları
- Sıcak ve soğuk hayvan varyantı etiketleri tüm uygun biyomlara uygulandı, böylece bu biyomlarda yumurtlama yumurtaları veya komutları ile yumurtlanan hayvanlar, biyomda doğal olarak yumurtlamasalar bile uygun bir varyant haline geldi.
- Soğuk Çiftlik Hayvanları Biyomları:
- Derin Donmuş Okyanus
- Donmuş Okyanus
- Donmuş Zirveler
- Donmuş Nehir
- Koru
- Buz Sivri Uçları
- Engebeli Zirveler
- Karlı Plaj
- Karlı Ovalar
- Karlı Yamaçlar
- Karlı Tayga
- Son
- Soğuk Okyanus
- Derin Soğuk Okyanus
- Derin Karanlık
- Taşlı Tepeler
- Yaşlı Çam Taygası
- Eski Büyüme Ladin Taygası
- Tayga
- Rüzgarlı Orman
- Rüzgarlı Çakıllı Tepeler
- Rüzgarlı Tepeler
- Sıcak Çiftlik Hayvanı Biyomları
- Mangrov Bataklığı
- Çorak Topraklar
- Bambu Ormanı
- Bazalt Deltaları
- Kızıl Orman
- Çöl
- Aşınmış Çorak Topraklar
- Orman
- Nether Wastes
- Savanna Platosu
- Savana
- Ruh Kumu Vadisi
- Seyrek Orman
- Sıcak Okyanus
- Çarpık Orman
- Rüzgarlı Savana
- Ormanlık Çorak Topraklar
- Derin Ilık Okyanus
- Ilık Okyanus
- Ilıman Çiftlik Hayvanı Biyomları
- Bataklık
- Sahil
- Huş Ormanı
- Kiraz Korusu
- Karanlık Orman
- Damlataş Mağaraları
- Çiçek Ormanı
- Orman
- Yemyeşil Mağaralar
- Çayır
- Mantar Tarlaları
- Okyanus
- Eski Büyüme Huş Ormanı
- Ovalar
- Nehir
- Taşlı Kıyı
- Ayçiçeği Ovaları
- Ilık Okyanus
- Soluk Bahçe
Tavuk Çeşitleri
- İki yeni Tavuk çeşidi eklendi - Sıcak Tavuk ve Soğuk Tavuk!
- Bunların kendilerine özgü benzersiz dokuları ve geometrileri vardır, ancak ayrı bir yumurtlama yumurtası yoktur
- Tavuklar daha öncekiyle aynı biyomlarda yumurtlarlar, ancak yukarıdaki listede biyom sıcak veya soğuk olarak işaretlenmişse sıcak veya soğuk bir varyant olacaklardır.
- Sıcak ve Soğuk Tavuk çeşitleri için iki yeni Yumurta öğesi eklendi
- Mavi Yumurta - Soğuk Tavuk çeşitleri tarafından yumurtlanan ve yumurtadan çıkabilen yumurta
- Kahverengi Yumurta - Sıcak Tavuk çeşitleri tarafından yumurtlanan ve yumurtadan çıkabilen yumurta
İnek Varyantları
- İki yeni İnek çeşidi eklendi - Sıcak İnek ve Soğuk İnek!
- Bunların kendilerine özgü benzersiz dokuları ve geometrileri vardır, ancak ayrı bir yumurtlama yumurtası yoktur
- İnekler daha öncekiyle aynı biyomlarda yumurtlarlar, ancak yukarıdaki listede biyom sıcak veya soğuk olarak işaretlenmişse sıcak veya soğuk bir varyant olacaklardır
Domuz Varyantları
- İki yeni Domuz çeşidi eklendi - Sıcak Domuz ve Soğuk Domuz!
- Bunların kendilerine özgü benzersiz dokuları ve geometrileri vardır, ancak ayrı bir yumurtlama yumurtası yoktur
- Domuzlar daha öncekiyle aynı biyomlarda yumurtlarlar, ancak yukarıdaki listede biyom sıcak veya soğuk olarak işaretlenmişse sıcak veya soğuk bir varyant olacaklardır
Sıcak ve soğuk biyomlarda koyun yünü rengi
- Koyunlar, yumurtladıkları biyoma göre hangi renkte yün giyeceklerine dair kuralları güncellediler:
- Ilıman Biyomlar: (bu renkler mevcut davranıştan değişmemiştir)
- Yaygın koyun rengi beyazdır
- Nadir görülen koyun renkleri siyah, gri, açık gri ve kahverengidir
- Pembe bir Koyun'un ortaya çıkma olasılığı nadirdir
- Soğuk biyomlar:
- Sıradan koyunların rengi siyahtır
- Yaygın olmayan Koyun renkleri beyaz, gri, açık gri ve kahverengidir
- Pembe bir Koyun'un ortaya çıkma olasılığı nadirdir
- Sıcak Biyomlar:
- Sıradan koyunların rengi kahverengidir
- Nadir Koyun renkleri siyah, beyaz, gri ve açık gridir
- Pembe bir Koyun'un ortaya çıkma olasılığı nadirdir
- Ilıman Biyomlar: (bu renkler mevcut davranıştan değişmemiştir)
Yumurtlama Yumurtaları
Okunabilirliği ve erişilebilirliği artırmak için her Spawn Egg'in görselleri elden geçirildi
- Her Spawn Egg'in artık, ortaya çıkardığı canavarın kişiliğini ve karakterini yansıtan kendine özgü bir görseli var
- Her yumurta görseli, ortaya çıkardığı canavarın dünyadaki boyutunu yansıtacak şekilde şekil olarak değişir
- Örneğin, daha küçük çetelerin daha küçük bir Spawn Yumurtası olma eğilimi vardır
Güncellenen İşlemler
Haritacılık Mesleği
- Haritacılar artık her biri farklı bir köye veya farklı bir biyomdaki diğer yapılara işaret eden 7 yeni harita satıyor. Bu haritalar, belirli bir konumu hızlıca bulmak isteyen oyunculara yardımcı olabilir.
- Farklı köy tiplerinden gelen haritacılar farklı çeşitlerde haritalar ve renkli pankartlar satacaklardır.
Gezgin Tüccar İşlemleri
- Gezgin Tüccar artık daha iyi fiyatlara, daha fazla ticarete sahip ve birçok ürünü daha büyük miktarlarda satabiliyor.
- Ayrıca artık oyunculardan temel malzemeler de satın alabilecekler, yani bir şey satın almak istemeseniz bile, onların bir sonraki yolculuklarına hazırlanmalarına yardımcı olarak zümrüt elde etmeniz mümkün.
- Gezgin Tüccar bu listeden iki ürünü satın almayı teklif edecek:
- Su şişesi
- Su Kovası
- Süt Kovası
- Fermente Örümcek Gözü
- Fırında Patates
- Saman Balyası
- Gezgin Tüccarlar artık bu eşyaları (önceki işlemlerine ek olarak) satma şansına sahipler:
- Kütükler (Akasya, Huş, Koyu Meşe, Orman, Meşe, Ladin, Açık Meşe, Mangrov veya Kiraz)
- Büyülü Demir Kazma
- Görünmezlik İksiri
Kurt Varyant Sesleri
Benzersiz ortam, acı, ölüm, hırlama, sızlanma ve nefes sesleri içeren 6 yeni Kurt ses çeşidi eklendi
- Her Kurt, 6 yeni varyanttan ve orijinal varyanttan kendisine atanan rastgele bir ses varyantına sahip olacak
- Ses varyantı doku varyantıyla ilişkili değildir
Deneysel Özellikler
Ticaret Yeniden Dengeleme Deneyi
- Haritacı ve Gezgin Tüccar değişiklikleri deneyden çıkarıldı
Özellikler ve Hata Düzeltmeleri
Eklentilerle Başarılar
- Eklentilerin uygulandığı bir dünyada oynarken Başarılar kazanma özelliği etkinleştirildi.
Bloklar
Bir bloğu sıvıya yerleştirip ardından sıvı içindeki ilk bloğunuzun yanına başka bir blok yerleştirdiğinizde, bir anlığına ikinci yerleştirdiğiniz bloğun yerini almayacak ve sıvının içine düşmenize neden olacaktır.
Yapı Blokları artık yerleştirildiğinde dokuları kısa süreliğine değiştirmiyor ( MCPE-185531 )
Deniz Turşuları artık merkez desteği olan herhangi bir bloğa yerleştirilebilir ( MCPE-116152 )
Bariyer blokları artık arkalarındaki parçaların işlenmesini engellemeyecek ( MCPE-153515 )
Aşırı büyük bir vuruş alanına sahip varlıkların sıvıya girmesi durumunda bazen meydana gelen çökme düzeltildi
Minecraft:destructible_by_mining bileşenini kullanan ve item_specific_speeds tanımlı blokların blok kırma animasyonları sırasında titremesi düzeltildi ( MCPE-188401 )
Redstone destekli Damlalık ve Dağıtıcıların sabit tetikleme oranı ( MCPE-189895 )
Warped ve Crimson Fungi artık z-dövüş yapmıyor ( MCPE-190389 )
Oyun Oynanışı
Sürekli derleme sırasında, yönelime duyarlı blokların bazen yanlış bloğa dönüşmesine neden olan sunucu ve istemci arasındaki uyumsuzluk düzeltildi
Sığ suda dururken Riptide'ı kullanmak, oyuncunun sanki suda durmuyormuş gibi fırlamasına neden olur. ( MCPE-188795 )
Oyuncuların düşme momentumu artık dünyadan çıkıp tekrar girdikten sonra sıfırlanmıyor ( MCPE-188490 )
Bir Shulker kutusunu yok edip aldığınızda, dünya yeniden yüklenene kadar envanterde görünmez görünmesine neden olan sorun düzeltildi
Kullanım süresi olan eşyaları (oltalar, yiyecekler, iksirler, vb.) kullanırken ve yuvaları değiştirirken yuvanızın orijinal yuvaya geri dönmesine neden olan hata düzeltildi
Sprint zıplaması sırasında bir çeteye saldırıldığında tüm oyuncu momentumunun silinmesine neden olan sorun düzeltildi ( MCPE-189501 )
Gecikmeli oyuncuların zaman zaman birbirlerine vuramamasına neden olan sorun düzeltildi ( MCPE-190552 )
Yatak kullanıldıktan sonra Oyuncunun çarpışma kutusunun bazen yanlış görünmesine neden olan sorun düzeltildi ( MCPE-190604 )
Zırh Standı ( MCPE-190093 ) tarafından tutulduktan sonra paketler artık boş kalmayacak
Genel
Bir dünyayı dönüştürürken veya Perakende'den Önizleme'ye aktarırken Xbox kullanıcı arayüzünde "İptal"e bastığınızda Xbox'ta oluşan çökme düzeltildi
Sunucu Yetkili Hareketi'nde, Oyuncular bir hareket düzeltmesi aldıklarında genel bir hız yerine mevcut Oyuncu hızı kullanılacaktır; bu daha iyi bir deneyim sağlamalıdır.
Sunucu Yetkili Hareketi'nde, Oyuncular aşağı doğru bir hareket düzeltmesi aldıklarında artık yerçekimi ivmesini kullanacaklar, bu daha iyi bir deneyim sağlamalı.
Sunucu Yetkili hareketinde, sunucuyla bağlantının küçük bir kaybı sırasında uçuş durumu değişirse, Oyuncu sürekli olarak yukarı aşağı hareket etmeyecektir.
cold_taiga, cold_taiga_hills ve cold_taiga_mutated deneysel dosyaları davranış paketlerinden kaldırılıyor. Bu dosyalar yalnızca özel biyomlar deneyi etkinleştirildiğinde yüklendi ve bu değişiklik biyomların kendisini kaldırmıyor.
Sunucu Yetkili Hareketi'nde, Oyuncu düzeltildiğinde hareket artık kolaylaşmayacak. Bu, yukarı doğru tekrarlayan Pistonlarda da görülebileceği gibi daha iyi bir his.
Soulsand Vadisi, Çöl Mutasyonlu ve Orman Mutasyonlu biyomlarında yanlış müziğin çalınmasına neden olan müzik tanımlarındaki ve ses tanımlarındaki yazım hataları düzeltildi.
Eski dünyalarda parçaların düzgün kaydedilmediği bir sorun düzeltildi
Mobil platformlarda Küfür Filtresi etkinleştirildi .
Grafikler
Oyun duraklatıldığında yangın kaplaması artık animasyon göstermeyecek ( MCPE-188464 )
Oyun duraklatıldığında bloklar artık animasyonlarını oynatmayacak ( MCPE-188459 )
Oyun duraklatıldığında tutulan öğeler artık yanlış görüntülenmiyor ( MCPE-190218 )
Oyun duraklatıldığında el pozisyonu aynı kalmalıdır ( MCPE-190290 )
Çeteler
- Tilkiler artık sadece ateşten değil, lavdan da hasar alıyor ( MCPE-56926 )
- 1.21.80.21 Önizleme değişiklik günlüğünde, MCPE-190466 ile ilgili yaratıkların bu sürümde etkilenmeyeceğini belirtmiştik . Bunu sağlamak için elimizden gelen her şeyi yaptık, ancak güncellemeden sonra bu yaratıkların görünmez olma ihtimali var. Böyle bir durumda, değişikliğin geri alınabileceğine ve yaratıkların tamamen kaybolmayacağına, sadece görünmez olacağına inanıyoruz. Lütfen bugs.mojang.com adresinden bizi güncel tutun .
Diyarlar
Realms Stories'de, çevrimiçi göstergesi (oyuncu görselinin köşesindeki yeşil nokta), kullanıcının belirli bir Realm'de oynayıp oynamadığını değil, genel çevrimiçi durumunu gösterecek şekilde değiştirildi. Üyeler sekmesine, o Realm'de oynayan kullanıcılar için "Realm'de Oynuyor" durumu eklendi. Realm'de oynayan kullanıcıları gösteren "Çevrimiçi üyeler" filtresi eklendi.
Sabit Rastgele Tick Hızı ve Yeniden Canlanma Yarıçapı ayarlarının varsayılan değerlere sıfırlanması düzeltildi ( REALMS-11759 )
Realms'de mevcut bir dünyayı düzenlerken "Rastgele İşaretleme Hızını Sıfırla" düğmesinin çalışmaması düzeltildi
Realm sahibinin arkadaşı olmayan Realm üyelerini kaldırma yeteneği düzeltildi
Hardcore dünyasına davet bağlantısıyla yeniden katılma yeteneği düzeltildi
Duraklatma Özelliği
Çok talep gören bir özelliği, yani tek oyunculu modda oyunu duraklatma özelliğini oyuna eklediğimiz için heyecanlıyız. Bu özellik, istikrarı sağlamak için yavaş yavaş geliştirilecek. İki hafta sonra herkesin kullanımına sunulacak.
- Yalnızken duraklayın: Kendinize ait yerel bir dünyada yalnız olduğunuzda duraklayabilirsiniz.
- Katıldığınızda duraklatmayı kaldırın: Birisi size katıldığında oyununuz duraklatmayı kaldırır.
- Katılım bildirimi: Başka birinin katıldığını ve oyununuzun devam ettiğini bildiren bir bildirim. Bildirim, sizi doğrudan oyuna geri götürme seçeneğini de içerir; bu, bir menüde derinlerdeyseniz idealdir.
- Not: Eğer bir Realm'de, sunucuda oynuyorsanız veya yerel sunucunuzdaki bir arkadaşınızla oynuyorsanız oyun DURDURULMAZ.
Sesler
- Sabit Blok kırma seslerinin çalınmaması sorunu giderildi ( MCPE-190264 )
Kullanıcı Arayüzü
Bölünmüş ekranda oynarken paket ipucu artık ilk oyuncudan sonraki oyuncular için titremiyor
Minecoin satın alma ekranı kullanıcı arayüzü, dağınık pikselleri göstermeyecek şekilde ayarlandı. PS4'teki çakışma sorunu düzeltildi.
Artık dokunmatik girişi kullanarak lock_in_inventory bileşenine sahip öğeleri yaratıcı envanterdeki öğelerle değiştirmek düzgün bir şekilde başarısız oluyor ve bir uyarı mesajı üretiyor.
Binilebilir varlık envanterinin şeffaf arka planını diğer ekranlarla hizalayın ( MCPE-189224 )
Cep arayüzünde öğelerin yaratıcı envanterden oyuncu envanterine taşınmasıyla ilgili sorun düzeltildi. ( MCPE-185361 )
Minecraft Ansiklopedisi'ndeki ( MCPE-186358 ) bazı yazım hataları ve yanlışlıklar düzeltildi
Ekran Güvenli Alan Ayarları: Güvenli alan %100 olarak ayarlanmışsa Yatay ve Dikey Ekran Konumu kaydırıcılarını devre dışı bırakır
Yuvarlama hatası nedeniyle Ekran Konumunun -0.0 olarak görüntülenmesini durdurur.
Başlangıç ekranındaki uzun açılış metinleri daha okunaklı olması için iki satıra bölünecek.
Duraklatma ekranındaki davet butonu biraz yukarı taşındı ve artık bir simgeye sahip.
Arkadaşlar çekmecesi butonuna yer açmak için başlık logosunun boyutu değiştirildi ve yeri değiştirildi.
Yaratıcı mod için yeni yükleme ipuçları eklendi.
Oyun duraklatıldığında artık el sallama gerçekleşmiyor ( MCPE-188457 )
Minecraft logosu ilerleme ekranında yanlış hizalanmış.
Dokunmatik kontroller: Bir oyuncunun bir menüyü açtıktan sonra çapraz hareket etmeye devam etmesine neden olan bir hata düzeltildi ( MCPE-190308 )
Envanter Tut, tüm zorluk seviyelerinde hile yapmaya geri döndü. ( BDS-19921 )
"Yerleştir" denetleyici ipucu artık ek Pembe Yapraklar, Yabani Çiçekler veya Yaprak Çöpü yerleştirilebildiğinde yanlış bir şekilde gizlenmiyor. ( MCPE-190225 )
Yeni dünya oluşturma ve dünyayı düzenleme bölümlerindeki Çok Oyunculu sekmesinde değişiklikler yapıldı! Oyuncu izin simgeleri, rolleri daha iyi belirtmek için güncellendi ve PlayStation ve Nintendo konsollarında artık oyuncuya çok oyunculu özelliklere erişmek için oturum açması gerektiğini bildiren bir mesaj gösteriliyor. Mesajın altında, oyuncuyu ilgili konsol oturum açma akışına yönlendirecek bir düğme bulunuyor.
İmleci hareket ettirip yığını bölmek için düğmeyi basılı tuttuğunuzda yığınlar artık yuvalara doğru şekilde bölünüyor
Yaratıcı envanterdeki öğe yığınlarını bölerken oluşabilecek olası bir çökme düzeltildi
Ansiklopedi artık "Büyü Masası" yerine doğru terim olan "Büyülü Masa"yı kullanıyor ( MCPE-190418 )
İçinde bir Bundle bulunan bir Bundle'ı tutarken bir Bundle üretmeye çalışmak artık yalnızca malzemeleri tüketmek yerine doğru şekilde bir Bundle üretiyor ( MCPE-190550 )
Bazı kullanıcıların iOS Önizleme ve PlayStation Önizleme'de Yeni Dünya Oluştur ekranına erişmesini engelleyen bir sorun düzeltildi
Dokunmatik kontroller: Kamera perspektifi artık bir HUD düğmesinden değiştirilebilir. Dokunmatik ayarlarından bunu etkinleştirin. Omzunuzun üzerinden bakmak hiç bu kadar kolay olmamıştı!
- Sunucular sekmesinden sunucu IP adresi kaldırıldı ( MCPE-190747 )
Oyuncu İzinleri
- Oyuncu İzinleri ekranı, yeni Ore kullanıcı arayüzüne yükseltilerek yeni bir görünüm ve daha sezgisel ve kullanıcı dostu bir deneyim sunuldu. Görsel tasarımı iyileştirdik, izin seviyeleri için yeni simgeler ekledik ve daha kolay gezinme için akışı basitleştirdik. Ayrıca, oyuncular artık her eylemden sonra daha iyi geri bildirim alıyor ve daha akıcı bir deneyim için hata yönetimi iyileştirildi. Beğendiğinizi aka.ms/mcplayerpermissionscreenfeedback adresinden bize bildirin.
Arkadaşlar Çekmecesi İyileştirmeleri
- Oyuncular artık Arkadaşlar Çekmecesi'ni, ekranın sağ üst köşesindeki Oyun Ekranı'na ek olarak Ana Menü ve Oyun Menüsünde de bulabilirler. Bunun arkadaşlarınızla bağlantı kurmanızı ve oyun oynamanızı kolaylaştıracağını umuyoruz! Beğendiğinizi aka.ms/mcfriendsdrawerfeedback adresinden bize bildirin.
- Oyuncular artık ekranın sağ üst köşesindeki Oyun Ekranı, Ana Menü ve Oyun Menüsüne ek olarak, Yeni Dünya Oluştur, Dünyayı Düzenle ve profilinizde Arkadaş Çekmecesi'ni de bulabilirler. Bunun arkadaşlarınızla bağlantı kurmanızı ve oyun oynamanızı kolaylaştıracağını umuyoruz! Beğendiğinizi aka.ms/mcfriendsdrawerfeedback adresinden bize bildirin.
Vanilya Paritesi
- İşaret oluşturma artık oyuncunun işarete olan dikey mesafesiyle sınırlı değil ( MCPE-25228 )
Biyomlar
Karanlık Ormanların kuzey sınırlarında diğer biyomlarla birlikte ağaçların eksik olduğu sorun düzeltildi
Karanlık Ormanlar'daki ağaç kompozisyonu Java Sürümü ile eşleşecek şekilde güncellendi, böylece Karanlık Meşe Ağaçlarının sayısı artırıldı ve diğer ağaç türlerinin yaygınlığı azaltıldı
Çeteler
Eşekler artık Savanalarda ortaya çıkıyor
Eşekler artık 2-6 yerine 1-3 kişilik gruplar halinde Ovalarda ortaya çıkıyor ( MCPE-118688 )
Sabit Kirpi Balığı saldırısı ve şişirme mantığı ( MCPE-149129 ) ( MCPE-69522 )
- Kirpi Balığı artık sadece canavarlara ve oyunculara karşı şişirme/söndürme mantığını tetiklemiyor. Artık şişirme/söndürme mantığını Axolotl'lara, suda yaşamayan tüm yaratıklara ve oyunculara karşı tetikliyor.
- Kirpi balıkları artık yalnızca oyunculara ve canavarlara saldırmıyor. Artık Axolotl'lara, suda yaşamayan tüm yaratıklara ve yaratıcı modda olmayan oyunculara saldırıyorlar.
- Kirpi balıkları artık sadece oyuncuları ve canavarları zehirlemiyor. Artık Axolotl'ları, ölümsüz canavarlar hariç tüm su dışı yaratıkları ve yaratıcı modda olmayan oyuncuları zehirliyor.
Sabit Demir Golem çatlak dokusunun uygun hasar seviyelerinde görünmemesi sorunu giderildi
Develer doğal olarak çölde yumurtlayacak
Köy Sandığı Paketleri
- Çeşitli Köylü sandıklarında Paket bulma şansı %33 arttı:
- Haritacı
- Tabakhane
- Silah ustası
- Çöl Evi
- Ova Evi
- Karlı Ev
- Savanna Evi
- Tayga Evi
Gezgin Tüccar İşlemleri
- Gezgin Tüccarların alım işlemleri artık kilitlenmeden önce yalnızca bir kez yerine iki kez kullanılabilir
Teknik Güncellemeler
API
- Betiklemede işlenmemiş reddedilen betikleme vaatleri artık günlüğe kaydedildiğinde çağrı yığınlarını da içeriyor.
@minecraft/sunucu 1.18.0
CameraFixedBoomOptions beta sürümünden kararlı sürüme taşındı
LiquidType enum'u beta'dan kararlı sürüme taşındı .
Blok'taki sıvı tespit yöntemleri betadan kararlı sürüme taşındı.
BlockPermutation'daki sıvı algılama yöntemleri betadan kararlı sürüme taşındı.
Player.spawnParticle metodu betadan stable'a taşındı.
Biyomlar
İstemci Biyom Bileşenleri
- dry_foliage renk tonu yöntemi için rengi geçersiz kılmak üzere minecraft:dry_foliage_color bileşenini ekleyin
@minecraft/sunucu 1.18.0
system.scriptEvent , system.sendScriptEvent olarak yeniden adlandırıldı
NamespaceNameErrorReason beta sürümünden @minecraft/server 1.18.0 sürümüne taşındı
system.sendScriptEvent beta sürümünden @minecraft/server 1.18.0 sürümüne taşındı
NamespaceNameError beta sürümünden @minecraft/server 1.18.0 sürümüne taşındı
InputInfo.getButtonState , InputButton ve ButtonState @minecraft/server 1.18.0'a yayımlandı
InputInfo.getMovementVector @minecraft/server 1.18.0 sürümüne yayımlandı
PlayerButtonInputAfterEvent , AfterEvents.playerButtonInput ve InputEventOptions @minecraft/server 1.18.0 sürümüne yayımlandı
Birçok API'ye Salt Okunur izni verildi; bu izin, bunların artık Olay Öncesi geri aramaları içinde çağrılmasına olanak tanıyor.
- BlockVolume için tüm yöntemler .
- Vector için tüm yöntemler .
Dimension'daki spawnEntity metodu artık bir string veya EntityType değişkenini alacak şekilde değiştirildi .
Dimension sınıfına placeFeature ve placeFeatureRule API'leri eklendi
Kamera sınıfına isValid özelliği eklendi .
Biyomlar
- format_version 1.21.60'dan düşük olduğunda, belirtilmemişse grass_appearance ve foliage_appearance ayarlarının eklenmesi için client_biome yüklemesi düzeltildi ( MCPE-189816 )
Bloklar
su ve lav artık komşu güncellemeleri gerçekleştiğinde akan_su veya akan_lava'ya dönüşmeyecek . su ve lav artık başka bir bloğa dönüşmeye gerek kalmadan sıraya alınmış işaretlere yanıt verecek
"minecraft:material_instances" bileşeni, 1.21.70 ve üzeri biçim sürümü için yeni bir deneysel "isotropic" Boolean alanına sahiptir ; bu alan, BlockPos'a göre yüz UV'lerinin rastgele döndürülmesini kontrol eder
Boş Çan blokları artık yapışkan piston JIRA tarafından hareket ettirildiğinde oyunu çökertmiyor: ( MCPE-188687 )
/fill, /clear ve /testforblock Komutları güncellendi
- Bu komutların bazı düzleştirilmiş blokların kimliklerini blok grubu adları olarak tanımasına ve bu gruplar altındaki tüm varyantları etkilemesine neden olan bir hata düzeltildi
textures/colormap/dry_foliage.png renk haritasını kullanan dry_foliage renk tonu yöntemini ekleyin
Komutlar
Komut başında boşluklar girildiğinde komutların yürütülmemesi sorunu düzeltildi ( MCPE-147815 )
Yer özelliği ve yer özelliği kuralı alt komutları Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri deneyinden çıkarıldı
set_movement_authority komutu kaldırıldı.
Bileşenler
Yeni bir bloğun belirli bir konumdaki mevcut bloğun yerini alıp alamayacağını belirleyen 'minecraft:replaceable' bileşeni eklendi. Bileşen bir bloğa eklenmezse değiştirilemez.
Etki sürelerini kullanan birden fazla bileşen artık "sonsuz" olarak ayarlanabilir:
- "minecraft:attack": "etki_süresi"
- "minecraft:healable": "etkiler" listesinde "süre"
- "minecraft:mob_effect": "efekt_süresi"
- "minecraft:projectile": "durationeasy", "durationnormal" ve "durationhard" artık "infinite" kullanabilir
- "minecraft:food": "etkiler" listesinde "süre"
- "minecraft:spell_effects": "add_effects" listesinde "süre"
- "minecraft:combat_regeneration": "yenilenme_süresi"
"minecraft:is_collidable" bileşeni eklendi
- Bu bileşen, diğer çetelerin bileşenin sahibiyle dikey ve yatay çarpışmalar yapmasına olanak tanır
- Çarpışmanın gerçekleşmesi için her iki canavarın da "minecraft:collision_box" bileşenine sahip olması gerekir
- Bu bileşen yalnızca çeteler üzerinde kullanılabilir ve çarpışmaları yalnızca çeteler arasında etkinleştirir
- Lütfen bu tür çarpışmaların hareket halindeki çeteler için güvenilir olmadığını unutmayın.
- Bu bileşenin yalnızca çetenin sabit kaldığı senaryolarda kullanılması önerilir
- Çarpışabilir davranış, istiflenebilir davranışla yakından ilişkilidir
- "minecraft:is_collidable" bileşeni diğer yaratıkların bileşenin sahibiyle nasıl etkileşime gireceğini yönetirken, "minecraft:is_stackable" bileşeni bir varlığın kendi türünden diğerleriyle nasıl etkileşime gireceğini tanımlar
- Bu bileşen, diğer çetelerin bileşenin sahibiyle dikey ve yatay çarpışmalar yapmasına olanak tanır
"entity_sensor" bileşeni artık iki ek alana sahip:
- "y_offset", diğer varlıklara olan mesafeleri hesaplarken varlığın konumuna dikey bir ofset uygular
- "find_players_only", aramayı yalnızca Oyuncularla sınırlar ve tüm alt sensörleri etkiler
Varlığın gövdesinin, mevcut bakma yönüne göre en yakın ana yöne hizalanacak şekilde otomatik olarak dönmesine neden olan "minecraft:body_rotation_axis_aligned" bileşeni eklendi
- Bunu "minecraft:body_rotation_blocked" bileşeniyle birleştirmek, varlığın en yakın ana yöne hizalanmasına ve gelecekteki yüz yönündeki değişikliklerden bağımsız olarak o yönelimde sabit kalmasına neden olur
Bileşenlerdeki varlık referansları için doğrulama eklendi
- İçerik hataları aşağıdaki alanlar için eksik referansları günlüğe kaydeder:
- öğe referansları
- "minecraft:block_placer" öğesindeki öğe bileşenindeki blok referansı
- "minecraft:loot" blok bileşenindeki ganimet tablosu referansı
- İçerik hataları aşağıdaki alanlar için eksik referansları günlüğe kaydeder:
"entity_sensor" bileşeninin "find_players_only" alanı artık doğru şekilde çalışıyor, aramaları yalnızca Oyuncularla sınırlandırıyor ve tüm alt sensörleri etkiliyor
Uçan binek araçlarını kontrol etmeyi sağlayan "minecraft:input_air_controlled" bileşeni eklendi
- "minecraft:input_ground_controlled" ile benzer şekilde çalışır, ancak bu bileşen ivmeyi XZ düzlemiyle sınırlamak yerine, oyuncunun üç boyutta baktığı yöne doğru ivme uygular
- Tarama ve geriye doğru hareket hızlarında ayarlamaları destekler, varlıkların her yöne eşit hızlarda uçmalarına veya tarama veya geriye doğru hareket ederken daha yavaş hareket etmelerine olanak tanır
- Bu bileşen deneyseldir ve bu nedenle "use_beta_features" özelliğinin etkinleştirilmesini gerektirir
- Gelişim ilerledikçe önemli değişikliklere uğrayabilir veya hatta değiştirilebilir
Yaratıcı
- Match_tool ganimet tablosu koşulundaki ItemTag desteği artık "Yaklaşan İçerik Oluşturucu Özellikleri" deney geçişini etkinleştirmeyi gerektirmiyor
Veri Odaklı Yapboz Yapıları
- Minecraft:tick bileşenine sahip bloklar içeren Jigsaw yapılarının yerleşimi düzeltildi .
Adanmış Sunucu
server-auth-with-rewind'da ayrılmış sunucu için iki yeni parametre açığa çıkarıldı. Bunlar, sunucunun oyuncu konumları konusunda daha katı olmasını sağlayacak. Bunların ne işe yaradığı hakkında daha fazla bilgi için server.properties'e bakın.
- server-authoritative-motion-strict varsayılan olarak false'tur ve true olarak ayarlanabilir. Oyuncu pozisyon kabulünü etkiler.
- server-authoritative-dismount-strict varsayılan değeri false'tur ve true olarak ayarlanabilir. Oyuncunun inerken konumunu etkiler.
Adanmış sunucular için yeni bir parametre kullanıma sunuldu. Bu, sunucunun varlık etkileşimleri konusunda daha katı kurallar getirmesini sağlayacak. Bu parametrelerin ne işe yaradığı hakkında daha fazla bilgi için server.properties dosyasına bakın.
- server-authoritative-entity-interactions-strict varsayılan değeri false'tur ve true olarak ayarlanabilir. Varlık etkileşiminin kabulünü etkiler.
server-authoritative-movement parametresi kaldırıldı. Artık her zaman server-auth-with-rewind parametresi kullanılacak.
Editör
Editor v0.9'u duyurmaktan heyecan duyuyoruz! Editor ve çoklu blok dünya düzenleme yetenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için BURAYA tıklayarak belgelere göz atabilir veya bir Editor Uzantısı oluşturmayı BURAYA tıklayarak öğrenebilirsiniz.
Editör v0.9'daki Öne Çıkan Özellikler
Realms Entegrasyonu
Artık Editör Projenizi doğrudan Realms'te yayınlayabilir, böylece dünyanızı herhangi bir cihazda kolayca oynayabilir veya test edebilirsiniz. Bir şeyleri mi ayarlamanız gerekiyor? Daha fazla düzenleme için Realms dünyanızı Editör'e geri indirebilirsiniz. Etkin bir Realms aboneliğiyle oturum açtığınızdan emin olun.
Izgara Tekrarı
Izgara Tekrarı, Tekrarlayıcı Aracı'ndaki yeni bir moddur. Bu mod, x, y ve z yönlerinde bir seçimi zahmetsizce tekrarlamanıza olanak tanır ve bir binaya pencere eklemek veya tüm bir şehri oluşturmak gibi görevleri kolaylaştırır. Izgara Tekrarı özelliği, hem Tekdüze hem de Ayrı tekrar türlerini içerir ve tüm yönlerde tekrarlanan örnek sayısını özelleştirmenize olanak tanır.
Güncellenmiş Yapı Yönetimi
Yapılarınızı daha iyi yönetebilmeniz için Yapı özelliğini güncelledik. Artık yapıları kolayca yeniden adlandırabilir, silebilir ve çoğaltabilirsiniz. Ayrıca, daha hassas bir düzenleme için dosya/benzersiz adı yeniden adlandırabilir ve ad alanını değiştirebilirsiniz. Proje yapılarının world klasöründeki editor/structuredb alt dizinine aktarılacağını lütfen unutmayın.
Çok Bloklu Çalışma Tezgahı
Workbench Aracı'nı aynı türden birden fazla blokla çalışacak şekilde güncelledik. İşlemek istediğiniz blokları seçip Workbench Aracı'na gitmeniz yeterli.
Blok ve Varlık Denetçisi
Blok ve Varlık Denetçisi, blok durumlarını ve varlıkları görüntülemenize ve ardından belirli özellikleri özelleştirmenize olanak tanır. Bu, ayrıntıları hassas bir şekilde ayarlamak için inanılmaz derecede kullanışlıdır.
Tam Editör Değişiklik Günlükleri
Realms entegrasyonu eklendi
- Kullanıcılar artık Editör projelerini doğrudan Realms'e yayınlayabilirler
- Kullanıcılar Realms dünyalarını indirebilirler
- NOT : Kullanıcıların oturum açmış ve etkin bir Realms aboneliğine sahip olması gerekir. Önizleme sürümleri için öncelikle bir Önizleme Realms aboneliğine sahip olmaları gerekir. Bu, Önizleme sürümlerinde Bedrock'un Düzenleyici olmayan modunda oluşturulabilir.
Yapıların daha iyi yönetimi eklendi:
- Bir yapıyı yeniden adlandırma yeteneği eklendi
- Bir yapıyı silme yeteneği eklendi
- Bir yapıyı kopyalama yeteneği eklendi
- Dosyayı/benzersiz adı yeniden adlandırma yeteneği eklendi
- Ad alanını değiştirme yeteneği eklendi
- NOT : Proje yapıları dünya klasöründeki editor/structuredb alt dizinine aktarılacaktır.
Tekrarlayıcı aracına, hem Tekdüze hem de Ayrı tekrarlama türlerini içeren Izgara Tekrarlama özelliği eklendi
Ekstrüzyon aracında eklenen/kaldırılan ilk katman için görselleştirme eklendi.
Blok seçiciye Terracotta eklendi
Seçimlerde aynı türden tüm blokların güncellenmesine olanak tanıyan Workbench seçim desteği eklendi.
Görünmez Blokları Göster ayarı etkinleştirildiğinde görünmez blokları seçmek için imleç desteği eklendi
Bir döndürücü veya ilerleme çubuğu özellik öğesini görüntülemek için IPropertyPane.addProgressIndicator API işlevi eklendi
Görüntüler için bir sprite sayfası animasyonunu temsil etmek üzere ImageAnimationData API türü eklendi
IActionBarItemCreationParams API'sine iconAnimation: ImageAnimationData özelliği eklendi
Bölmelerde bağlantı düğmeleri oluşturmak için IPropertyPane.addLink API fonksiyonu eklendi .
Beta sürümünde system.isEditorWorld özelliği @minecraft/server'a eklendi
Blok durumlarını ve blokların permütasyonlarını görüntülemenize olanak tanıyan Blok Denetçisi aracı eklendi
Varlık bileşenlerini görüntülemenize ve değiştirmenize olanak tanıyan Varlık Denetçisi aracı eklendi
Yeni bir IRootPropertyPane.createModalOverlayPane API işlevi eklendi ve bu işlev, bölme içeriğinin üstünde görüntülenecek IModalOverlayPane oluşturulmasına olanak tanır . Her bölme aynı anda bir etkin modal kaplamayı destekler, ancak birden fazla modal kaplamaya sahip olabilir. Modal kaplamalar, kök bölmenin setActiveModalOverlay işlevi veya kaplama bölmesinin göster ve gizle işlevleri aracılığıyla yönetilebilir.
Düğme düzenlerini özelleştirmek için IButtonPanePropertyItem API'si eklendi .
- Düğme bölmesi öğeleri oluşturmak için IPropertyPane.addButtonPane ve IModalControlPane.addButtonPane API yöntemleri.
Blok seçiciden Son Ağ Geçidi veya Yapı Bloğu kaldırıldı
Çeşitli araçlar için fare göstergesi, uygulama askıya alındıktan ve yeniden başlatıldıktan sonra artık ekranda kalmayacak şekilde güncellendi
Bir çökme sorununu gidermek için Çizgi Aracı'nda izin verilen maksimum çizgi segmenti sayısı 40'a güncellendi.
Minecraft/server 2.0.0-beta'ya güncellendi, 2.0.0-beta hakkında daha fazla bilgi için API bölümüne bakın.
- registerEditorExtension Erken Yürütme sırasında çağrılabilir.
Çizgi Aracı güncellendi: Sol Tıklama artık iki nokta mevcutsa çizgiyi temizlemiyor. Sol Tıklama artık Shift + Sol Tıklama ile aynı şekilde davranıyor ve her zaman mevcut çizgiye noktalar ekliyor.
Blok Seçici arama metin alanı, modal açıldığında kullanıcı arayüzüne odaklanacak şekilde güncellendi
Daha iyi çözünürlük ve işlevsel netlik için düzenleyici kullanıcı arayüzündeki çeşitli simgeler güncellendi
Düzleştirme Aracı, Nişangah Moduna geçildiğinde artık etkin kalmayacak şekilde güncellendi
Piramit fırçasının maksimum yüksekliği 40 bloğa güncellendi
Editör'ü kullanırken varsayılan uçuş hızı 4.0'a güncellendi.
IPropertyPane.addTable API işlevi IPropertyPane.addDataTable olarak güncellendi
IBlockListPropertyItem güncellendi ve ITablePropertyItem API'leri IDataTablePropertyItem olarak yeniden adlandırıldı
İstemcinin adanmış sunucudan bağlantısını kesip dünyaya yeniden girmesiyle oluşan bir iddia düzeltildi
- Bir istemci özel sunucudan bağlantısını kestikten sonra sabit blok seçici kullanıcı arayüzü iletişim kutusunun kalıcı olması sorunu giderildi
Blok seçiciden lekeli cam bloklarını filtreleyen bir hata düzeltildi
Bölmelerde yalnızca Klavye imleç denetimi için Proje Su Üzerinden onay kutusunun etkin olmasına neden olan bir hata düzeltildi
Günün Saati bölmesinde özel saat ayarlarının devre dışı kalmasına neden olan bir hata düzeltildi.
Navigasyon Panelinde oyuncu pozisyon limitinin yanlış değerlere sahip olmasına neden olan hata düzeltildi.
Açılır menünün dışına sürüklendikten sonra kaydırma çubuğunun bırakılmasıyla kapanmasına neden olan hata düzeltildi.
Düğme düzeninin ve iç simge boyutunun yanlış olmasına neden olan bir hata düzeltildi
Banner, Conduit, Creeper Head, Decorated Pot, Dragon Head, Piglin Head, Player Head, Skeleton Skull, Wither Skeleton Skull ve Zombie Head küçük resimleriyle ilgili bir render sorunu düzeltildi
Oluşturucu paketlerinde veya eklentilerde özel blok oluşturma bileşenlerinden kaynaklanan bir onaylama/çökme düzeltildi
Minecraft:block_face ve minecraft:vertical_half özelliklerini kullanan bloklarla Sabit Tezgah işlevselliği .
Blok seçici ve listelerdeki Shulker kutu dokuları düzeltildi
Kısmi metin aramasıyla bazı blokları blok seçici listesinden hariç tutan bir hata düzeltildi
Eksik Hava ve Şeker Kamışı blok görselleri düzeltildi
Editör'de yenileme düğmesinin bazen çökmesine neden olan bir hata düzeltildi.
Çiftliklerin boşaltılmış alanların yakınına yerleştirilmesine neden olan bir hata düzeltildi
INumberPropertyItem.updateLimits API işlevi için kaydırıcının görsel olarak güncellenmesini engelleyen bir hata düzeltildi
Varlıklar
- Fırtına sırasında biyomlar arasında uçarken " Daha fazla varlık yok " hatasının oluştuğu sorun düzeltildi
Varlık Bileşenleri
- Spawn_chance alt bileşenine on_spawn tetikleyicisi eklendi , yeni oluşturulan varlıkta tetiklenir ve diğer bileşen sahip olan varlığa ayarlanır
- particle_on_hit on hit alt bileşenine particle_item_name eşlemesi eklendi . Bu, bir öğenin adını, parçacıkta kullanılan öğenin adının ne olması gerektiğini belirlemek için bir aktör filtresine eşler. Daha önce olduğu gibi, varlığın kendi adına geri döner.
Varlık Olay Yanıtları
Varlığın hareketini durduran "stop_movement" varlık olay yanıtı eklendi
- "stop_vertical_movement" alanı, dikey hareketin durdurulup durdurulmayacağını belirtir
- "stop_horizontal_movement" alanı yatay hareketin durdurulup durdurulmayacağını belirtir
- Bu yanıt, navigasyonu durdurmaz veya gelecekteki hareketi engellemez
- İstenilen sonuç buysa, buna neden olan bileşenleri de kaldırın
Varlığın ana konumunu geçerli konumuna ayarlayan "set_home_position" varlık olay yanıtı eklendi
- Bunun herhangi bir etki yaratması için, varlığın zaten bir "minecraft:home" bileşenine sahip olması gerekir
Varlık Etkinlikleri
- "first_valid" olay türü eklendi, her filtreyi sırayla değerlendirecek ve ilk geçerli olanı çalıştıracak
Varlık Filtreleri
- "in_clouds" varlık filtresi artık bir varlığın sınırlayıcı kutusu bulut katmanıyla kesiştiğinde başarılı oluyor, yalnızca alt kısmı bulut katmanının içinde olduğunda değil
Oyun Oynanışı
- Komut Bloğu gezinme adı artık komutlardan oluşturulan GUI mesajlarında gösteriliyor ( MCPE-190606 )
Genel
Dünya kaynak paketi indirme işlemini iptal ederken oluşan sorun düzeltildi.
Minecraft:decorated_pot renderer'ı başlatırken oluşan çökme düzeltildi .
Sunucu Yetkili hareketi artık varsayılan olarak açık.
Hedefler
"minecraft:behavior.float_wander" AI hedefi artık "minecraft:home" bileşenine sahip olan yaratıkları ana konumlarına sınırlayacak
"minecraft:behavior.float_wander" AI hedefine, hedef pozisyonları seçerken çetelerin ev pozisyonu kısıtlamalarına uyup uymadığını kontrol etmek için "use_home_position_restriction" alanı eklendi
- Biçim sürümü 1.21.70'in altındaki varlıklar için varsayılan değer false, 1.21.70 ve üzeri için ise true'dur
- Doğru olduğunda, çete hedef pozisyonları seçerken ana pozisyon kısıtlamalarına uyacaktır
Yapboz
Minecraft:jigsaw'daki heightmap_projection'ın world_surface türü , su ve yaprak bloklarının üstünde oluşturulacak şekilde düzeltildi .
Veri odaklı yapboz yapı parçaları arasında oluşan boşlukların giderilmesi.
JSON Olayları
- "add_mob_effect" olayındaki "duration" parametresi artık "sonsuz" olarak ayarlanabilir
Çeteler
"minecraft:collision_box" bileşenine maksimum 100000000.0 değeri ve minimum -100000000.0 değeri eklendi
Tüm su yaratıkları için su ailesi türü eklendi
Normal Minecart artık bir çete olarak kabul edilmiyor
Ağ Protokolü
- ActorFlags::COLLIDABLE eklendi
- ActorFlags::BODY_ROTATION_AXIS_ALIGNED eklendi
- ActorFlags::WASD_AIR_CONTROLLED eklendi
Parçacıklar
- Aynı anda bir durumdan geçiş yapan birden fazla denetleyici artık yalnızca sonuncusu yerine tüm amaçlanan parçacıkları uygun şekilde sonlandıracak
Sesler
Varlık ses varyantları için destek eklendi
- Varlık sesleri artık çalışma zamanı varlığına dayalı ses varyantlarını tanımlayan bir "varyantlar" alanına sahip
- Varyantlar, ses varyantını seçmek için bir dize döndüren bir Molang ifadesini okuyan bir "anahtar" alanına sahiptir (örneğin: bir enum varlık özelliğini sorgulamak).
- Varyantlar, bir varyant tanımlayıcısının anahtar-değer çiftlerini ve geçersiz kıldığı ses olaylarını içeren bir "harita" alanına sahiptir.
- Bir varlık için ses çalarken, öncelikle değişkenini hesaplamaya çalışır ve bu değişkenin ses olayını geçersiz kılıp kılmadığına bakarız; geçersiz kılmazsa, sesi temel varlıktan çalarız. Bu işe yaramazsa, "varsayılanlardan" çalıştırma mantığına geri döneriz. Örnek: Aşağıdaki özelliğe sahip bir yaratık verildiğinde
"minecraft:emotional_state": {
"type": "enum",
"values": [ "neutral", "angry", "happy", "sad" ],
"default": "neutral",
"client_sync": true
}
Ses varyantları şu özelliğe sorgu yapılarak çalınabilir:
{
"entity_sounds": {
"entities": {
"test_mob": {
"volume": 1.0,
"pitch": 1.0,
// The base sounds for various events
"events": {
"ambient": "mob.test_mob.ambient",
"death": "mob.test_mob.death",
"step": {
"sound": "mob.test_mob.step",
"volume": 0.8,
"pitch": 1.0
},
"attack": "mob.test_mob.attack"
},
"variants": {
// Key returning the enum string for variants, can use any Molang expression resulting in a string
"key": "query.property('minecraft:emotional_state')",
"map": {
// If a resulting variant key is not handled here then it will use the base sounds
"neutral": {
"volume": 1.0,
"pitch": 1.0,
"events": {
// If an event is not handled in a variant then it will use the base sound
"death": "mob.test_mob.death.netural"
}
},
"angry": {
"volume": 1.0,
"pitch": 1.0,
"events": {
// Variants can override different events than other variants
"death": "mob.test_mob.death.angry",
"ambient": "mob.test_mob.ambient.angry"
}
}
}
}
}
}
}
}
}
- Animasyonlarda ve animasyon denetleyicilerinde bulunan ses efektleri artık parçacık efektlerine benzer isteğe bağlı bir "konum belirleyici" alanı içerebilir; bu da bunların köken yerine varlıktaki konum belirleyiciden kaynaklanmasına olanak tanır
Yapılar
- Bir yapının parçası yerleştirildiğinde zanaatkar bloklarının sabit aynalanması ve döndürülmesi sorunu giderildi:
Deneysel Teknik Güncellemeler
API
- Yeni betik modülü @minecraft/diagnostics sürüm 1.0.0-beta eklendi . Bu modül şimdilik yalnızca özel sunucudur ve betik modüllerinin betik paketlerini Sentry'ye bağlamasına olanak tanır . Bu, betik paketleri için uzaktan hata izleme ve izleme olanağı sağlar.
@minecraft/sunucu
Minecraft:fluidContainer bileşeni V2'de minecraft:fluid_container olarak yeniden adlandırıldı .
Dünya
getDifficulty(): Zorluk metodu betaya eklendi . Bu metot, dünyanın mevcut oyun zorluğunu alır.
Beta'ya setDifficulty(difficulty: Difficulty): void metodu eklendi . Bu metot, dünyanın mevcut oyun zorluğunu ayarlar.
BlockMapColorComponent betik API'si artık salt okunurdur
BlockMapColorComponent betik API alanları color ve tintMethod artık yöntemler yerine özelliklerdir
Yerel oluşturucuların çağrıldıklarında ayrıcalıkları düzgün bir şekilde kontrol etmemesine neden olan sorun düzeltildi. Oluşturucular artık Erken Yürütme ayrıcalığında kullanıldıklarında ayrıcalıkları düzgün bir şekilde kontrol ediyor ve doğru hatalar üretiyor.
@minecraft/server 2.0.0- beta'da kullanımdan kaldırılan ItemUseOnBeforeEvent . Bunun yerine PlayerInteractWithBlockBeforeEvent kullanın .
@minecraft/server 2.0.0- beta'da ItemUseOnAfterEvent kullanımdan kaldırıldı . Bunun yerine PlayerInteractWithBlockAfterEvent kullanın .
BlockDestructionParticlesComponent API'si @minecraft/server 2.0.0-beta'ya eklendi
EntityScaleComponent , 2.0.0-beta sürümünde salt okunur olarak değiştirildi
Dünyadan ayrılıp tekrar katılan bir oyuncunun Player.inputInfo , Player.inputPermissions veya Player.aimAssist üzerindeki çağrı yöntemlerinin hata vermesine neden olan hata düzeltildi .
@minecraft/sunucu-ağı
- Çoğu API'nin yürütme ayrıcalığı, salt okunur bağlamlarda ("olaylardan önce") çağrılabilmelerine izin verecek şekilde güncellendi
- Yeni InternalHttpRequestError hatası eklendi
- Platform düzeyinde bir HTTP hatası oluştuğunda oluşan hata. Bu sınıfta sağlanan bilgiler tanılama amaçları için yararlı olabilir, ancak platformdan platforma farklılık gösterir.
- Yeni MalformedHttpRequestError hatası eklendi
- Hatalı bir HTTP isteği gönderilmeye çalışıldığında oluşan bir hata.
@minecraft/sunucu-kullanıcı-arayüzü
- EylemFormVerileri
- divider(): ActionFormData; metodu eklendi . Forma bir bölüm ayırıcı ekler.
- header(text: minecraftserver.RawMessage): ActionFormData; metodu eklendi . Forma bir başlık ekler.
- label(text: minecraftserver.RawMessage): ActionFormData; metodu eklendi . Forma bir etiket ekler.
- ModalFormData
- divider(): ModalFormData; metodu eklendi . Forma bir bölüm ayırıcı ekler.
- header(text: minecraftserver.RawMessage): ModalFormData; metodu eklendi . Forma bir başlık ekler.
- label(text: minecraftserver.RawMessage): ModalFormData; metodu eklendi . Forma bir etiket ekler.
@minecraft/server 2.0.0-beta
@minecraft/server beta sürümü 2.0.0-beta sürümüne güncellendi. Bu, büyük ölçüde betik yürütme zamanlamasıyla ilgili önemli değişikliklerin meydana geldiği anlamına geliyor. 1.X sürümü olduğu gibi çalışmaya devam edecek.
Yakın gelecekte daha fazla bilgi için dokümantasyon portalımızı ziyaret edin .
Yeni ayrıcalık EarlyExecution eklendi
- 2.0.0-beta ve üzeri artık erken yürütme ayrıcalığıyla yürütülür, 2.0.0-beta'nın altındaki betikler erken yürütme olmadan yürütülmeye devam edecektir
- Tüm olay sinyallerinden önce ve sonra subscribe ve unsubscribe yöntemleri artık erken yürütme sırasında çağrılabilir
- Aşağıdaki Sistem yöntemleri artık erken yürütmede çağrılabilir
- clearJob
- temizleÇalıştır
- koşmak
- çalışmaAralığı
- runJob
- çalışmaZamanAşımı
- waitTicks
- BlockComponentRegistry yöntemi registerCustomComponent artık erken yürütme sırasında çağrılabilir
- ItemComponentRegistry yöntemi registerCustomComponent artık erken yürütme sırasında çağrılabilir
SystemBeforeEvents'a başlangıç özelliği eklendi
StartupEvent eklendi
StartupEventSignal eklendi
WorldAfterEvents, worldInitialize özelliğinin adını worldLoad olarak değiştirdi
WorldBeforeEvents worldInitialize özelliğini kaldırdı
WorldInitializeAfterEvent, WorldLoadAfterEvent olarak yeniden adlandırıldı
WorldInitializeAfterEventSignal, WorldLoadAfterEventSignal olarak yeniden adlandırıldı
WorldInitializeBeforeEvent kaldırıldı
WorldInitializeBeforeEventSignal kaldırıldı
Çoğu komut aslında eşzamansız olarak çalışmadığından Dimension.runCommandAsync kaldırıldı . Bir işlevi eşzamansız olarak çalıştırmak istiyorsanız, lütfen System.runJob aracılığıyla Jobs'u kullanmayı deneyin .
EntityComponent.getEntity metodu, altta yatan varlığın geçersiz olması durumunda (önceden undefined döndürmek yerine) fırlatır.
Altta yatan varlık geçersizse EntityInventoryComponent.container özelliği fırlatılır (önceki tanımsız döndürme yerine).
Çeşitli sınıflardaki isValid yöntemleri salt okunur özelliklere dönüştürüldü
getComponents , getComponent ve hasComponent artık Varlık geçersizse fırlatılıyor
applyKnockback yöntemi artık geri tepme yatay kuvveti (şiddet/büyüklük dahil) için bir VectorXZ parametresi ve bir dikey kuvvet parametresi alıyor. V1'den dönüştürmek için önceki yön vektörünüzü normalleştirmeli ve eski yatay kuvvet değeriyle çarpmalısınız. Dikey kuvvet öncekiyle aynıdır.
Etki Türü
- getName yöntemi artık her zaman minecraft: namespace önekini adla birlikte döndürür
Etki
- typeId özelliği artık her zaman minecraft: namespace önekini adıyla birlikte döndürür
minecraft:air öğesi kaldırıldı (hala geçerli bir blok)
Sözler artık olaylar ve sistem görevleriyle birlikte siliniyor
system.waitTicks() artık bu tick'i çalıştırmak için minimum 0 argüman sınırlarını kabul edebilir
Sunucudaki bir oyuncunun mevcut grafik modunu sorgulamak için GraphicsMode enum ve Player.graphicsMode eklendi .
Beta sürümünde system.isEditorWorld özelliği @minecraft/server'a eklendi
BlockLocationIterator
- Beta'ya isValid(): Boolean metodu eklendi . Bu metot, yineleyicinin alt çizgi bloğu hacmi değiştirilerek geçersiz kılınıp kılınmadığını kontrol eder.
BlockMapColorComponent API'si beta sürümüne eklendi
TintMethod enum'u beta'ya eklendi
@minecraft/server 2.0.0-beta sürümündeki erken yürütme değişiklikleri
- Aşağıdaki RegistrationBuilder yöntemleri artık erken yürütmede çağrılabilir
- grup
- maxDenemeler
- maxTicks
- dolgu
- gerekli
- gerekliBaşarılıDenemeler
- döndürme testi
- kurulumTicks
- yapıAdı
- etiket
- kayıt fonksiyonu artık erken yürütmede çağrılabilir
- registerAsync fonksiyonu artık erken yürütme sırasında çağrılabilir
- Aşağıdaki RegistrationBuilder yöntemleri artık erken yürütmede çağrılabilir
Effect sınıfının typeid özelliğinin dil seçeneğinize göre çevrilmesine neden olan hata düzeltildi .
ItemStack.setLore kullanıldığında Bilgi Girişi uzunluğu sınırı 50'den 1000'e ve satır sayısı 20'den 100'e çıkarıldı
Player'a üç yeni yöntem eklendi . Bu Varlık Geçersiz Kılmalar yalnızca hedef Player'a uygulanır . Değişiklikler bir sonraki tik'e kadar uygulanmaz ve diğer oyunculara uygulanmaz.
- setPropertyOverrideForEntity : Hedef Varlıktaki bir Varlık Özelliğini sağlanan değere geçersiz kılar. Bu özelliğin istemci tarafından senkronize edilmesi gerekir.
- removePropertyOverrideForEntity : Hedef Varlıkta belirtilen Varlık Özelliğinin geçersiz kılınmasını kaldırır.
- clearPropertyOverridesForEntity : Hedef Varlıktaki tüm Varlık Özelliklerinin geçersiz kılınmasını kaldırır.
API - Molang
- Molang'a simple , fancy , deferred ve raytraced parametrelerinden herhangi birini kabul eden query.graphics_mode_is_any eklendi . Bu parametrelerin hepsi ayarlar menüsünde bulunan grafik modlarıdır.
Bloklar
Minecraft:map_color bileşeni bir şema değişikliğine uğradı
- Artık "color" ve "tint_method" olmak üzere iki alana sahip bir JSON nesnesidir.
- "renk" RGB'nin HEX gösterimini bekleyen ve # karakteriyle başlayan zorunlu bir dize alanıdır.
- "tint_method", rengi önceden tanımlanmış bir renk tonuyla çarpan bir dize alanıdır. Desteklenen değerler "none", "default_foliage", "birch_foliage", "evergreen_foliage", "dry_foliage", "grass" ve "water"dır.
- Eski şema biçimi, kolaylık sağlaması açısından hâlâ desteklenmektedir. Örnekler:
"minecraft:map_color": {
"color": "#ABCDEF",
"tint_method": "grass"
}veya
"minecraft:map_color": {
"color": "#ABCDEF"
}veya
"minecraft:map_color": "#ABCDEF"
minecraft:material_instances bileşeni, örnek tanımlarında isteğe bağlı bir "tint_method" alanını destekler
- "tint_method", bloğun bulunduğu biyomla hesaplanan bir renk tonuyla yüz rengini çarpan bir dize alanıdır. Desteklenen değerler "none", "default_foliage", "birch_foliage", "evergreen_foliage", "dry_foliage", "grass" ve "water"dır.
- Tutulan blok öğeleri, "ova" biyomundaymış gibi renklendirilir. Örnek:
"*": {
"texture": "minimal",
"render_method": "opaque",
"tint_method": "water"
}Minecraft:destruction_particles Blok bileşeni bir JSON nesnesi olarak ortaya çıkarıldı. Bu, Blok yok edildiğinde kullanılan parçacıkları temsil eder.
- Bunun için iki alan var:
- "doku" parçacıklar tarafından kullanılan dokuyu ayarlamak için gerekli bir dize alanıdır
- "tint_method", doku rengini önceden tanımlanmış bir renk tonuyla çarpan isteğe bağlı bir dize alanıdır. Varsayılan değeri "none"dur. Desteklenen değerler "none", "default_foliage", "birch_foliage", "evergreen_foliage", "dry_foliage", "grass" ve "water"dır.
- 1.21.70 öncesi blok formatı, bileşenin minecraft:material_instances bileşeninin "down" veya "*" kısmındaki dokuyu (varsa) ve tint_method için "none" (hiçbiri) kullanılarak eklenmesi için yükseltilecek. Bu eski davranıştı.
- 1.21.70'den itibaren bileşen olmadan blok biçimi yükseltilmeyecek ve geçersiz dokuyu kullanacaktır
. Örnekler:"minecraft:destruction_particles": {
"texture": "my_particles_texture",
"tint_method": "grass"
}veya
"minecraft:destruction_particles": {
"texture": "my_particles_texture"
}
Deneysel
- Deneysel Üçüncü Kişi Kameraları geçiş düğmesi kaldırıldı ve tüm gelecekteki deneysel kameralar için Deneysel Yaratıcı Kamera Özellikleri geçiş düğmesi eklendi
Genel
- Davranış paketi biyom dosyasındaki minecraft:mountain_parameters'dan kullanılmayan deneysel json alanı peaks_factor kaldırıldı
